piątek 16 listopada 2018r.   imieniny: Edmund, Maria, Marek

Reklama

barlinek

W sierpniu i we wrześniu, byliśmy na budowie obejścia Barlinka w ciągu DW 151, gdzie wówczas budowane były dwa z zaplanowanych rond. Pierwsze przy ul. Dworcowej a drugie przy ul. Św. Bonifacego. Prosiliśmy wtedy Państwa o propozycje nazw dla nowobudowanych rond.

W przeprowadzonej przez nas sondzie, wybrali Państwo dwie nazwy – Rondo Dworcowe oraz Rondo Chmielowe. Czy nazwy te zostaną oficjalnie nadane? Tego nie wiemy. Zapewne będą one używane w języku potocznym, a być może władze miasta wezmą je pod uwagę, podczas oficjalnego już nadawania nazw. Póki co, na potrzeby artykułów dotyczących budowy obejścia, będziemy korzystać z nazw zaproponowanych przez naszych czytelników.

 

REKLAMA

 

Na spotkaniu, dotyczącym podpisania listu intencyjnego ws. budowy II etapu obejścia, które odbyło się 10 października w Barlineckim Ośrodku Kultury, obecny był Dyrektor Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, Michał Żuber. Tamtego dnia, zapewnił on mieszkańców Barlinka, iż w ciągu kilku dni na wybranych odcinkach obejścia, wylewana będzie masa bitumiczna. Sprawdziliśmy. Dziś, 26 października zajrzeliśmy na budowę obejścia Barlinka, aby zobaczyć jak postępują prace. Rzeczywiście, na sporym już odcinku średnicówki, widoczne są efekty prac wykonawcy.

Wspomniane wcześniej Rondo Chmielowe oraz Rondo Dworcowe w całości wyłożone jest masą bitumiczną. Podobnie jest na odcinku drogi od ul. Pełczyckiej. Przy ul. Podwale, w miejscu gdzie powstanie nowy wiadukt, wybudowane zostały schody techniczne, z których niestety korzystają mieszkańcy miasta. Jest to o tyle niebezpieczne, że nie mają one jeszcze żadnych zabezpieczeń. Kilka razy pisaliśmy o tym, że jest to teren budowy i obowiązuje tam całkowity zakaz wstępu osobom postronnym. Niestety, zakaz ten jest cały czas ignorowany.

Przypomnijmy, że według Dyrektora Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, zakończenie budowy obejścia Barlinka w ciągu DW 151, ma nastąpić 15 maja 2019 roku.

monikary

 

Komentarze  

0 #17 Marceli 2018-11-06 13:42
no to jeszcze raz - kto odpowiada z ramienia miasta z przejazd Ogrodowa????? Obecny stan trwa od czerwca (może chwilę wcześniej) i początkowo był wytłumaczony pośpiechem przystąpienia do prac wyburzeniowych na Tunelowej. Mija 5 miesięcy i jakimś koszmarnym problemem jest załatanie przejazdu pod wiaduktem Ogrodowa. To, co tam się dzieje w godzinach szczytu, te slalomy, wyjeżdżanie na pas przeciwny aby ominąć dziury, to woła o pomstę i karę dla nadzoru inwestycji. No, bo ktoś za ten burdel odpowiada. Nie tylko kierownik budowy, ale TEN co płaci!!!!!
Cytować | Zgłoś administratorowi
-2 #16 Guest 2018-11-01 19:05
Ale dlaczego ta Kładka będzie na ukos?, czyżby ktoś zakupił tą Stodołę z działką i trzeba było ominąć?
Cytować | Zgłoś administratorowi
-1 #15 Guest 2018-11-01 08:09
Cytuję Guest:
Dlaczego asfalt położony jest na pseudo podsypkę grubości ok 15cm?


Ułożyli tylko sam asfalt? Przecież to nie możliwe. Z czego jest zrobiona ta podsypka wg ciebie?
Cytować | Zgłoś administratorowi
+1 #14 Guest 2018-10-30 22:08
Tyle zachodu żeby ludzie z Pełczyc mogli łatwo dojechać do Lidla. No cóż, zapraszamy !
Cytować | Zgłoś administratorowi
+8 #13 Guest 2018-10-30 12:56
A gdzie ma być to odwodnienie za 2 mln PLN?
Cytować | Zgłoś administratorowi
+2 #12 Guest 2018-10-29 09:12
Cytuję Guest:
Ciekawe ile TIR-ów spadnie z tego wąskiego nasypu.

Ryzyko zawsze jest ale,idąc tym tokiem myślenia zobacz ile zjazdów z autostrad i dróg expressowych jest w ten sposób zrobionych ba nawet spora część to dosyć ostre zakręty.Więc czy słyszałeś o zwiększonej ilości wypadkach na takich odcinkach drogi?Na pocieszenie można powiedzieć ,że z jednej strony rosną potężne kasztany które w razie wypadku zatrzymają spadającego kolosa.
Cytować | Zgłoś administratorowi
+6 #11 Guest 2018-10-29 05:16
Dlaczego asfalt położony jest na pseudo podsypkę grubości ok 15cm?
Cytować | Zgłoś administratorowi
+1 #10 Guest 2018-10-28 21:09
Cytuję Marceli:
Późno, bo późno, ale może wreszcie...
Jedno pytanko do nadzorców owej budowy: jeżeli skończyliście przeprawę na Ogrodowej, to kiedy do jasnej **** zechcecie wreszcie załatać dziury pod wiaduktem? Od czerwca macie problem z kilkoma tonami asfaltu? Jeżeli sypaliście asfalcik na średnicówkę, to dlaczego omijacie Ogrodową? To nie wasze zadanie? Ile to ma jeszcze trwać? ***

Szanowny Marceli i inni dyskutanci na ten temat: otóż nie Wy powinniście zadawać takie pytania wykonawcom - robicie to niejako w zastępstwie wynajętych przez lokalne społeczeństwo i nieźle opłacanych zawodowców - nazywają się Burmistrz i 15 Radnych. Problem w tym, że nie wywiązują się Oni z przyjętych obowiązków, czego wynikiem jest istniejący stan otoczenia placu robót i tempo realizacji tej inwestycji. W Barlinku nie ma troskliwych Gospodarzy, tu sprawdza się spostrzeżenie ś.p. trenera Górskiego "tak drużyna grała, jak przeciwnik pozwolił", a w naszej Gminie "przeciwnik" jest słaby więc ogrywają go wszyscy, bo dlaczego nie?
Kto ma nadzorować pozostawienie po sobie porządku i załatanie dziur po budowie wiaduktu na ul. Ogrodowej?
"Niedasie" z Ratusza?
Czy który z nich dostał o złotówkę mniej wypłaty bo czegoś nie dopilnował?
No to po co mają się sprężać, skoro prościej powiedzieć "nie da się, nie moja kompetencja, piszcie do zarządcy dróg wojewódzkich".
Dlatego w Barlinku jest tak jak jest - jak w refrenie piosenki: "taka gmina..."
Cytować | Zgłoś administratorowi
-5 #9 Guest 2018-10-28 20:22
Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
Jaki nadzór , takie wykonawstwo! Egipcjanie szybciej budowali piramidy!!! Czas budowy średnicówki , remontu ul. Zielnej , naprawy kanalizy przy Rondzie Bankowym to wizytówka obecnego Barlinka. Brawo wy!

Albo spałeś na lekcjach historii albo z nich uciekałeś więc Ci przypomnę.Budowa piramidy egipskiej zajmowała około 20lat/słownie(dwadzieścia) przy sile roboczej 8(osiem) tyś. osób.Rozumiem niecierpliwość zrozpaczonej gimbazy ,ale pewnych rzeczy technologicznie nie przeskoczymy.Grunt aby była dobrze wykonana i służyła wiele lat bez remontów.Czego zresztą wykonawcy życzę.

Nie wypowiadaj się o technologii budowy dróg i naprawy kanalizacji skoro nie masz o tym zielonego pojęcia!
Cytować | Zgłoś administratorowi
-6 #8 Guest 2018-10-28 20:17
Ciekawe ile TIR-ów spadnie z tego wąskiego nasypu.
Cytować | Zgłoś administratorowi

Dodaj komentarz

Wpisy wulgarne, zawierające kłótnie (tzw. trolling), obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Nie publikujemy komentarzy z błędami ortograficznymi. Prosimy zaloguj się lub zarejestruj. Rejestracja jest jednoznaczna z akceptacją regulaminu.

Kod antyspamowy
Odśwież