Serwis informacyjny mieszkańców Barlinka i okolic

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

SEWD Centrum Drewna

sobota 20 kwietnia 2024r.   imieniny: Agnieszka, Czesław, Czech

Reklama

A A A

W dniach 15-17 maja 2019 r. uczniowie klas V a, b i c wraz z wychowawczyniami (Anna Mariańska, Dorota Kowalska, Renata Sufleta i Joanna Solińska) wybrały się na wycieczkę nad Zatokę Gdańską. Naszą podróż rozpoczęliśmy od Gdyni, gdzie zwiedziliśmy wraz z przewodnikiem zabytkowy, trzymasztowy żaglowiec „Dar Pomorza”.

Widzieliśmy również „Dar Młodzieży” i ORP ,,Błyskawicę” – polski niszczyciel, który uczestniczył w działaniach II wojny światowej od pierwszych do ostatnich dni walk w Europie, na Atlantyku, Morzu Północnym i Morzu Śródziemnym. Następnie pojechaliśmy do Sopotu. Tam spacerując ulicą Bohaterów Monte Cassino- słynnym Monciakiem - dotarliśmy do najdłuższego molo w Polsce. Pomimo silnego wiatru mogliśmy podziwiać międzywojenną architekturę kurortu.

REKLAMA

Kolejnego dnia był wyjazd do Gdańska. Tu zwiedziliśmy Europejskie Centrum Solidarności, byliśmy pod słynną bramą Stoczni Gdańskiej i pomnikiem Trzech Krzyży, upamiętniającym ofiary wydarzeń Grudnia 1970.  Przewodnik, pan Andrzej oprowadził nas po zabytkowej części Gdańska, gdzie zobaczyliśmy: Zieloną Bramę, Żuraw nad Motławą, Ratusz Staromiejski, Złotą Bramę, Dwór Artusa, Fontannę Neptuna, zwiedziliśmy Kościół Mariacki, a także spacerowaliśmy po Długim Targu. Był też czas na zakup ciekawych pamiątek.

Po tych atrakcjach, troszkę zmęczeni, galeonem Lew popłynęliśmy na Półwysep Westerplatte. Tam uczniowie dowiedzieli się o wydarzeniach sprzed 80 lat i bohaterskiej obronie naszej Ojczyzny przez polskich żołnierzy. Trzeci dzień wycieczki to pobyt w Malborku. Tutaj  brat Ryszard i białogłowa Maria przenieśli nas w czasy średniowiecza. Ich opowieści były pełne faktów historycznych, ciekawostek i zagadek, z którymi nasi uczniowie bardzo dobrze sobie poradzili. Pełni niesamowitych wrażeń, zaopatrzeni w pamiątki wróciliśmy do Barlinka.

Wychowawczynie:  Anna Mariańska i Renata Sufleta

Dodaj komentarz

Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.

Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.