Serwis informacyjny mieszkańców Barlinka i okolic

 

BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

 

SEWD Centrum Drewna

 BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

 SEWD Centrum Drewna


 piątek 19 kwietnia 2024r.   imieniny: Adolf, Adolfa, Adolfina, Alf

Reklama

A A A

Nieuchronnie zbliża się termin oddania do użytkowania obejścia Barlinka w ciągu DW 151. Co jakiś czas dokumentujemy postępy prac ale i również kontaktujemy się z biurem prasowych wykonawcy, stawiając pytania zadawane w komentarzach przez naszych Czytelników.

Wielu internautów zwracało uwagę na brak zabezpieczeń na nasypach. Jak udało nam się dowiedzieć, wysokie nasypy zostaną odpowiednio zabezpieczone barierami energochłonnymi. Prowadzone obecnie prace to decydujący etap realizacji inwestycji. Wykonawca wchodzi z pracami w etap finalny, w którym prowadzone są roboty wykończeniowe.

REKLAMA

W całości postawione już zostały (przewidziane w dokumentacji technicznej) ekrany dźwiękochłonne a most łączący ul. Podwale z ul. Kasprowicza został pomalowany. W celu naprawy nawierzchni drogi, zamknięto przejazd przy ul. Ogrodowej, natomiast otwarto ruch pod wiaduktem przy ul. Tunelowej. O fakcie naprawy ulicy wykonawca informował już w marcu, jednak priorytetem było przywrócenie ruchu przy ul. Tunelowej, by nie paraliżować miasta.

Na nadchodzący weekend synoptycy przewidują kolejne załamanie pogody, a jak widzieliśmy już kilkukrotnie, przechodzące przez Barlinek ulewy, dały się we znaki również budowie.

Tak na pytanie o przygotowanie miejsca budowy do ewentualnego załamania pogody, odpowiada wykonawca:

Jako wykonawca dokładamy najwyższych starań, aby realizowane przez nas projekty drogowe były prowadzone w sposób jak najmniej uciążliwy dla otoczenia. Oczywiście planując prace dokładnie analizujemy różne aspekty. Czynnik pogodowy jest niestety niezależny od nas i trudno jednoznacznie przewidzieć skalę opadów. Z pewnością będziemy uważnie monitorować tę sytuację i podejmować odpowiednie decyzje na bieżąco.

Foto: Czytelnik

Zapytaliśmy wykonawcę także o termin oddania obejścia. Przypomnijmy, że miał to być koniec czerwca 2019 r.

Pierwotna data zakończenia budowy została wyznaczona na 30 czerwca br. Z uwagi na nieprzewidziane opady i skutki ulewnych deszczów wystąpiliśmy z wnioskiem o przedłużenie tego terminu do 15 lipca. Ostateczna decyzja w tej sprawie należy do Zamawiającego.

monikary

Komentarze

+1

Guest

Co by nie powiedzieć, dobre, złe rozwiązanie - tzw średnicówka zawsze (!!!) będzie alternatywą dla przeciążonej Niepodległości. Niezbędny czas, wprowadzenie właściwych nawyków i za rok lub dwa zapomnimy o dywagacjach pt potrzebna - nie potrzebna i będzie normalnie.
-3

Guest

a ile wynosi realizacja projektu średnicówki, która za wiele nie zmieni? tak dla porównania z kosztem obwodnicy w Myśliborzu, bo swoją drogą biegnie tylko do ścieżki rowerowej prowadzącej do Dzikowa... pytanie, co dalej?
jaki jest cel i sen?
-5

Guest

od tego byli pomysłodawcy projektu który miał odciążyć Barlinek a nie pogrążyć.... dokąd ta średnicówka biegnie? do ścieżki rowerowej na Dzikowo? Co dalej, jak przepuszczą auta nową drogą? przez ul. 31 stycznia i rondo na Gorzowskiej???
+3

TBM58

Za kilka lat średnicówka wrośnie w krajobraz jak Gęsiarka.Czekajmy i bez emocji.Nasi pradziadowie bali się pociagów.Tych już nie ma.Czekajmy do zimy na prawdziwy sprawdzian przydatności srednicówki.
+3

mdma

Skuteczniejsza - możliwe, chociaż średnicówka spełnia inną rolę i nie wyklucza w przyszłości obwodnicy.
Tańsza - bardzo zabawne, rzuć okiem na aktualnie rozstrzygane przetargi. Choćby obwodnica Myśliborza - 41 mln zł, a to tylko dlatego, że wygrała firma z Myśliborza. Gdyby to budował Strabag czy Budimex, przynajmniej 50 mln zł. Czy gminę będzie kiedykolwiek stać żeby partycypować przynajmniej w połowie kosztów takiej obwodnicy? Nie sądzę. Apeluję o rozsądek a nie populistyczne gadanie, demagogię i narzekanie.
+1

TBM58

Cytuję Guest:
cały pomysł to klapa... tańsza szybsza i skuteczniejsza byłaby obwodnica z prawdziwego zdarzenia, prawdziwie okrążająca Barlinek... prace nie zakłóciłyby ruchu w mieście i miałoby to sens...

Znajdż miejsce na mapie ,którędy można poprowadzić obwodnice miasta.Może przez Przelewice?Albo Strzelce ?
-6

Guest

Szczerze to ta średnicówka potrzebna jest jak dziura w moście...zrobili by tam ścieżkę rowerową i od razu mniej rowerzystów na głównej drodze i bezpieczniej
+17

Guest

cały pomysł to klapa... tańsza szybsza i skuteczniejsza byłaby obwodnica z prawdziwego zdarzenia, prawdziwie okrążająca Barlinek... prace nie zakłóciłyby ruchu w mieście i miałoby to sens...
+9

Guest

A to na Tunelowej zwężenie pod mostem to tak dla zachowania tradycji?
Naprawdę nie można było pelnowymiarowej jezdni zrobić pod zupełnie nowym wiaduktem ?
Albo może zrezygnować z chodnika po jednej stronie ?

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.

Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.

Kod antyspamowy
Odśwież