Serwis informacyjny mieszkańców Barlinka i okolic

 

BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

 KWW Bernardy Lewandowskiej AKTYWNI

 BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

 KWW Bernardy Lewandowskiej AKTYWNI


 czwartek 28 marca 2024r.   imieniny: Antoni, Jan, Krzesisław

Reklama

Gomex Krzysztof Goryński

Szkoła Kierowców EFEKT

Mariusz Kuziel - Lewica

BARLINEK W NASZYCH SERCACH - Koalicja Obywatelska

TAK dla samorządu - PIS

KOALICJA SAMORZĄDOWA OK SAMORZĄD

INICJATYWA DLA BARLINKA

A A A
barlinek

Każdego dnia do naszej redakcji napływają uwagi dotyczące nowej trasy średnicowej. Coraz więcej użytkowników nowej drogi z niepokojem oczekuje zimy i pierwszych opadów śniegu. Zanim średnicówka powstała, już były kłopoty z podjechaniem pod górkę, jadąc z Barlinka w kierunku Lipian.

Wystarczyło 5 centymetrów śniegu i duże samochody ciężarowe blokowały wyjazd na tyle skutecznie, że miasto paraliżował ogromny korek stojących pojazdów. Po wybudowaniu średnicówki, może być jeszcze gorzej. Wszystko przez fakt, że poruszający się nową trasą mają pierwszeństwo przejazdu. Jadący pod wspomnianą górkę i z górki do miasta, muszą się zatrzymać, aby przepuścić wyjeżdżające i wjeżdżające na średnicówkę samochody. Wracając do lat ubiegłych trochę śniegu i lodu sprawi, że samochody ciężarowe będą miały ogromny problem, aby pod wzniesienie ruszyć. Warto dodać, że już w tym miejscu, w godzinach największego szczytu tworzą się korki.

 

11 stycznia 2017r.

 

Na jeszcze jedną rzecz kierowcy patrzą z niepokojem. Wjeżdżające do miasta samochody zatrzymują się nie tylko, że z górki, to jeszcze kawałek za zakrętem. Już zdarza się, że dojeżdżające do tego miejsca samochody hamują z piskiem opon. Rozwiązaniem mogła by być zmiana pierwszeństwa na skrzyżowaniu średnicówki z ul. 31 Stycznia. Tak, aby jadące do miasta i wyjeżdżające z niego samochody, miały pierwszeństwo.

 

REKLAMA

Zgłaszane są uwagi do ekranów dźwiękochłonnych, a właściwie ich braku w niektórych miejscach. Kierowcy dojeżdżający do nowej drogi od strony miasta (Lidla), dopiero tuż przed nią widzą, czy coś po niej jedzie, czy też nie? Widok skutecznie zasłania pagórek porośnięty trawą. Bardzo trzeba uważać, aby wyjeżdżające ze średnicówki duże samochody ciężarowe, nie zahaczyły mniejszego auta osobowego. Kolejne uwagi dotyczą braku oświetlenia na praktycznie całej długości nowej drogi.

Czekamy na dalsze uwagi od naszych czytelników, dotyczące trasy średnicowej. Być może da się coś na niej poprawić. Tym bardziej, że najwięcej pieniędzy na nią, nie licząc pieniędzy unijnych, wyłożyła gmina Barlinek.

js

 

Komentarze

Guest

Cytuję Guest:
Chyba nie zrozumiales mojej wypowiedzi.Jak droge poprowadzona przez srodek miasta mozna uznac jako "Obszar niezabudowany "?

Przez środek czego? PoRD jasno mówi kiedy jest teren zabudowany a kiedy nie. Co zabawniejsze jak jeździła tam sm-42 to nie było problemu
-1

Guest

Cytuję Guest:
To że ciężarówki stoją pod górkę, to nie wina śniegu tylko właścicieli tychże pojazdów żałujących na opony zimowe i ewentualne wyposażanie pojazdów w łańcuchy, bo "za drogo"... Dopóki prawo nie nakaże zmiany opon na zimowe to transportowcy będą na to "lali"i takie akcje będą, a raczej są zimową codziennością w całym kraju. Odrobina śniegu, niewielkie nawet wzniesienie a "królowie szos" stoją...

Tak pozatym wszystko Ok?
-3

Guest

To że ciężarówki stoją pod górkę, to nie wina śniegu tylko właścicieli tychże pojazdów żałujących na opony zimowe i ewentualne wyposażanie pojazdów w łańcuchy, bo "za drogo"... Dopóki prawo nie nakaże zmiany opon na zimowe to transportowcy będą na to "lali"i takie akcje będą, a raczej są zimową codziennością w całym kraju. Odrobina śniegu, niewielkie nawet wzniesienie a "królowie szos" stoją...
+5

Guest

Góra ziemi usypana przez wykonawcę średnicówki za Lidlem nie została wywieziona tylko zniwelowana (oszczędności), dlatego widoczność jest ograniczona. Jadący pod górę dopiero w ostatniej chwili widzą nadjeżdżający pojazd.
-2

Guest

Cytuję Guest:
Po raz kolejny zglaszam propozycje dotyczaca zmiany organizacji ruchu na odcinku -Lidl-Rondo Dworcowe,a mianowicie przekwalifikowanie z "Obszar niezabudowany" na "Obszar zabudowany".Technicznie to tylko zmiana znaku,przy pozostawieniu dopuszczalnej predkosci "70 ";-podwyzszenie predkosci nie dotyczy wtedy ciezarowek (a wiec -"50 "),bo one powoduja najwiekszy halas.Trzeba mieszkac w poblizu,zeby ocenic zmiane,jaka nastapila po otwarciu trasy.Argument,ze inni do tej pory mieli gorzej,jest dziecinada,nalezy czynic wszystko,aby poprawiac warunki zycia wszystkim mieszkancom.Przekroczenie predkosci dopuszcz. w obszarze zabud. powyzej 50 km/godz. skutkuje zatrzymaniem prawa jazdy na 3 m-ce.Dotychczas niemozliwe,po zmianie -tak.Moze skonczyly by sie szalone wyscigi motocyklistow,pod oknami mieszkajacych tam ludzi.Prosze apelowac o zmiane,poniewaz w poczatkowym etapie eksploatacji drogi jest to mozliwe,potem bedzie zdecydowanie trudniej



Serio ? Cała średnicówka nie powinna w ogóle powstać. No ale tak to jest jak rządzi się nie swoimi pieniędzmi.
Hałas ? No tak 20 lat jeździli przez centrum to było źle, teraz źle bo za szybko w obszarze niezabudowanym..

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.

Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.

Kod antyspamowy
Odśwież