pldaenfrdeuk


 niedziela 19 stycznia 2020r.   imieniny: Andrzej, Henryk, Sara

Reklama

A A A
2.9130434782609 1 1 1 1 1 Ocena 2.91 (23)

Bez żadnych konsekwencji, fajerwerki w miejscach publicznych można odpalać tylko w Sylwestra i Nowy Rok. Są jednak tacy, którzy robią to już od kilku dni, co jest niezgodne z prawem. Z duchem czasu idzie m.in. Zakopane, gdzie taki zakaz obowiązuje przez cały rok. Tak zadecydowali tamtejsi radni.

Pokazu fajerwerków zabraknie także na sylwestrowej zabawie w Warszawie, gdzie odbędzie się  pokaz świetlno – laserowy. Większość takich zakazów, motywowana jest szczególną troską o zwierzęta, dzieci, osoby starsze a także tym, że odpalanie petard w miejscach publicznych, grozi pożarami i stwarza niebezpieczeństwo dla porządku publicznego. Nie wspominając już o nieostrożnym obchodzeniu się z fajerwerkami, wówczas pełne ręce pracy ma szpital, gdzie opatruje się skutki wybuchów.

REKLAMA

Do naszej redakcji wpłynął list od jednego z Czytelników:

Mam pytanie do mieszkańców Miasta i Gminy Barlinek. Czy w przyszłym - 2020 roku, nie czas zakończyć ten barbarzyński i nieludzki sposób świętowania Wigilii i nadejścia Nowego roku wybuchami, petardami i tego podobnymi wynalazkami. Czy musimy wszystkim zakłócać spokój? Czy musimy doprowadzać do szaleństwa zwierzęta domowe, gospodarskie no i przede wszystkim dzikie? Czy Mieszkańcy Barlinka podejmą wyzwanie i wezmą przykład dużych miast w Polsce? Czy nasi Radni staną na wysokości zadania, żeby za rok w Barlinku i gminie było cicho i żeby nie trzeba było na każdy wybuch petardy reagować strachem o siebie, dzieci i zwierzęta. Są osoby, które mają takie same zdanie jak ja? Proszę o głosy.

 

Tyle w liście od Czytelnika. A jakie jest Państwa zdanie na ten temat? Czy radni Rady Miejskiej Barlinka podejmą ten temat na przyszłorocznych sesjach? Prosimy o opinie w komentarzach.

monikary

 

Czy Państwa zdaniem, radni Rady Miejskiej Barlinka, powinni pochylić się nad wnioskiem o wprowadzeniu całorocznego zakazu używania fajerwerków? Zapraszamy do wzięcia udziału w ankiecie.

Opublikowany przez Barlinek24.pl Poniedziałek, 30 grudnia 2019

 

Foto: Radosław Nawrot

barlinek

Komentarze  

0 # Guest 2020-01-04 20:43
W tym roku, o północy było tyle fajerwerków i petard, że nie sposób było to znieść, niczym trzecia wojna światowa. Po co nam ten huk, dym i smród.
Kochani, fajerwerki były piękne 20 - 30 lat temu.
Dzisiaj to przeżytek. Idźmy z czasem... pokazy laserowe mogą być o wiele ciekawsze i bardziej atrakcyjne... Idźmy z postępem. Psy i nie TYLKO zostawmy w spokoju. DO SIEGO ROKU.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+14 # Guest 2020-01-02 13:59
Czemu prawie nikt nie rozróznia petard od fajerwerek?
Fajerwerki sa spoko, nikt ich nie rzuca pod brzuchy zwierząt, a ich huk nie jest taki zły jak huki petard. Petardy powinny być zdelegalizowane, bo sa jak zwyczajne bomby, ale nikt by sie nie bal fajerwerek, gdyby nie traumy po petardach rzuconych np. pod spacerowiczów z psami. Wszędzie się rezygnuje już z fajerwerek, podczas gdy najgorsze są petardy i każdy może je kupić i wyłącznie hałasować albo kogoś straszyć i ranić, zero walorów wizualnych.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+5 # Guest 2020-01-01 21:56
Najwyższy czas, że uchwalić taki zakaz i jeszcze go respektować. JESTEM ZA
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+8 # Guest 2020-01-01 15:05
Jak bardzo intelektualnie ograniczonym trzeba być żeby wrzucać ludziom olbrzymie petardy na ogrody i dachy? To brak wyobraźni czy celowo próbujecie komuś spalić posesję? Bo coś czuję że jak zapruszycie ogień to zamiast ugasić, jeszcze nagracie film...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+2 # Guest 2020-01-01 12:13
Po co uchwalać coś co i tak nie będzie przestrzegane !!! W W 2012 rada uchwaliła , że psy mają być chipowane.I co ....i d..a!! Nikt tego nie przestrzega a ratusz nie egzekwuje .To będzie kolejna porażka ratusza !!!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-1 # Guest 2020-01-04 14:19
Cytuję Guest:
Po co uchwalać coś co i tak nie będzie przestrzegane !!! W W 2012 rada uchwaliła , że psy mają być chipowane.I co ....i d..a!! Nikt tego nie przestrzega a ratusz nie egzekwuje .To będzie kolejna porażka ratusza !!!!

te chipy i tak nie mają dużego sensu w Polsce. Jest za mało ośrodków z rejestrem, a wielu weterynarzy je wyjmuje, gdy ktoś przyjdzie i za to zapłaci (z przywłaszczonym psem ofc). Lepsze byłoby tatuowanie, np. na wygolonym boku brzucha.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
0 # Guest 2020-01-01 11:57
W Zakopanem jest zakaz i co z tego? Kto oglądał koncert sylwestrowy z Zakopanego to widział i słyszał, jak w czasie trwania całego koncertu strzelały petardy. Przez chwilę zastanawiałam się, co to za odgłosy przebijają się ponad muzyką. A to fajerwerki. I telewizja je pokazywała. Więc o jakim zakazie tu można dyskutować. W Zakopanem w tym czasie przy takiej masowej imprezie było na pewno mnóstwo policji. I co? Kto chciał, to strzelał. W Barlinku, nawet mimo wprowadzenia zakazu, nie będzie inaczej.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
0 # Guest 2020-01-01 11:02
kto będzie naprawiał budynki które popękały od wybuchu petard hukowych.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+7 # Guest 2020-01-01 09:53
Wprowadzić zasady dla wszystkich .Petardy odpalamy krótko przed północą i po .Kto wcześniej odpali musi liczyć się z konfekcjami i kara pieniężna .Tak samo dla sprzedawcy Petardy sprzedajemy tylko w dzień sylwestrowy a nie tydzien przed .Jak wszyscy sie do tego dopasują nie będzie problemu .
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+7 # Guest 2019-12-31 15:14
Bardzo mnie cieszy fakt używania petard i innych środków pirotechnicznych w okresie świąt, oraz Sylwestra. Najczęściej wymusza to podanie psom środków uspokajających. W efekcie mieszkańcy bloków mają choć kilka dni wytchnienia od ujadających kundli. Niepojęte jest, że w XXI wieku wciąż społecznie tolerowane jest trzymanie psów w betonowych mieszkaniach. Jak można być tak okrutnym i skazywać zwierzęta na wegetacje, a sąsiadów na wieloletni horror znoszenia niekończącego się szczekania, ujadania, wycia, zapachu odchodów na klatkach schodowych. Nasze dzieci na zabawę w piaskownicach wśród kupek waszych pupili. Chcesz psa? Kup dom.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+1 # Guest 2020-01-01 22:19
Święte słowa, ale dom nie uchroni cię niestety od hałasu! Ludziska nie wychowują swych psów i uprzykrzają one życie tak samo jak i w bloku...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+15 # Guest 2019-12-31 13:24
Wystarczy żeby organy ścigania przestały się bać .w naszym mieście można strzelać mimo zakazu.pić gdzie popadnie . Gdyby same fajerwerki były opalanie przed północą i chwilę po to nikt by się nie sprzeciwiał. wszystko jest dla ludzi a w granicach prawa i zdrowego rozsądku. Ale jeżeli parę dni przed sylwestrem młodzi ludzie walą w parku takie bomby a nie daleko Policja udaje że nie słyszy to może lepiej zakazać całkowicie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+9 # Guest 2019-12-31 13:16
Tylko w Sylwestra 15 min.przed północą.A z głośną muzyką wynieść się poza miasto i tam szaleć.Czas aby radni wygospodarowali miejsce za miastem a nie ludziom pod oknami
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+3 # Guest 2019-12-31 08:43
Cytuję Guest:
Bez przesady ta jedna noc w roku na pewno nie zaszkodzi nikomu a jest to jakaś tradycja

To może czas na inną tradycję? Zamiast fajfajerwerków pokaz świetlny
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+11 # Guest 2019-12-31 07:55
Na Górnym Tarasie od tygodnia strzelają a między blokami odgłosy się niosą jak w studni.Huk niesamowity. Widziałam przerażone bezdomne koty jak najeżone ze strachu biegały nie majac sie gdzie ukryć. Serce się kraja.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-7 # Guest 2019-12-31 10:25
To chyba faktycznie w studni mieszkasz. Też mieszkam na GT i wcale tak nie dudni. Mam małe dziecko i jemu to nie przeszkadza. Uczcie dzieci żyć w normalnym hałasie dnia codziennego to nie będzie problemów. Jak moje dziecko śpi to w domu jest normalny tryb życia, a nie jak niektórzy wyłączają wszystko i chodzą na palcach "bo dziecko śpi". Podobnie że zwierzakami, przyzwyczajać do hałasu. Nie widać spacerujących was z pieskami przy głównych ulicach, gdzie hałas jest duży, tylko chodzicie z nimi po parkach i trawnikach gdzie jest cicho (no i tam piesek może walnąć kupę, która mało kto sprząta), a później rozpacz bo pies się wszystkiego boi.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+14 # Guest 2019-12-31 12:51
Nie każdy mieszka przy lesie czy parku. Żeby tam dojść trzeba przejść się z dzieckiem kawałek po Barlinku a tu huk i huk.
Dorosły tego nie jest w stanie wytrzymać a co dopiero maluch w wózku.
Wychowywanie dziecka w hałasie powoduje nadpobudliwość i nerwowość u dziecka. Hałas nie jest niczym dobrym i nie należy do niego przyzwyczajać się ale starać się go ograniczać.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+5 # Guest 2019-12-31 06:59
Jestem za całkowitym zakazem. Kilka osób bawi się, a reszta cierpi. Boją się nie tylko zwierzęta, ale także maleńkie dzieci. Dosłownie nie można z niemowlęciem spokojnie pospacerować po mieście. Masakra jakaś.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-4 # Guest 2019-12-31 05:01
Bez przesady ta jedna noc w roku na pewno nie zaszkodzi nikomu a jest to jakaś tradycja
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+15 # Guest 2019-12-30 23:33
Jestem za całorocznym zakazem wyprowadzania psów na trawniki przed blokami, place zabaw, skwery aby tam załatwiały swoje potrzeby. Czemu tego nie weźmiemy pod głosowanie. W ciągu roku można wyliczyć osoby na palcach jednej ręki, które sprzątają po swoim kundlu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-6 # Guest 2019-12-30 23:18
Zakazać burzy, bo psy się boją
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+9 # Guest 2019-12-30 23:17
Zakaz nic nie zmieni na plus, a wręcz przeciwnie. Zakazy przynoszą odwrotne efekty.. Ciemnota ludzka nie zna granic. Przecież co niektórzy na przekór będą strzelać
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-6 # Guest 2019-12-30 23:13
Cytuję Guest:
A dlaczego ma być zakaz strzelania ? Po trzeba zrobić zakaz trzymania zwierząt w terenie zbudowanym

dokladnie zakazac trzymac w miastach psow i kotow to jest znecanie sie i trzymanie zwierzat jak w wiezieniu
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+12 # Guest 2019-12-30 20:55
Jestem za zakazem.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+20 # TBM58 2019-12-30 18:30
Wszystkie komentarze odzwierciedlają wiedzę mieszkańcow o świecie dookoła nas i podejściu do .Pamiętajmy o zwierzętach,które mieszkają w okolicach wsi,miast ,czasami dzielą z nami wspólną przestrzeń bo po prostu ich środowisko naturalne się bardzo zawęziło.Żeby to zrozumieć,trzeba czasem wyjść do lasu,pojechać na wieś ,zobaczyć jak mieszkają psy w budach,bez wody koca czy też kawałka słomy.One nie dostają tabletek od weta na uspokojenie.Tak jak koty,bazanty,sowy ,jeze i wszystkie inne stwory.Poznajmy własne środowisko,które dzielimy nie tylko z sasiadami z bloku czy działki.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-14 # Guest 2019-12-30 17:44
Najlepiej wszystko zakazać, nie ma i tak w tym mieście nic ciekawego, zróbcie z tego miasta najlepiej zakątek spokojnej starości. A może zakazać chodzić że swieconka w Wielkanoc bo zapach kiełbasy się roznosi i prowokuje zwierzęta do ataku a widok jaj może ktoś odebrać jako obraze ;)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+1 # Guest 2019-12-30 16:44
Bez przesady.Jestem zdania,że można tylko strzelać w wieczór sylwestrowy.Co do pupili to też bez przesady,a jak nieraz burze przechodzą całe noce to co robicie wtedy?tak samo można raz wytrzymać w tą wyjątkową noc.Do lasu można się wyprowadzić i cieszyć sie spokojem.To jest moje zdanie nie szukajcie problemów bo za pare lat ktoś stwierdzi aby zakazać koncertów letnich bo ptaszki nie usną. ☺
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-12 # Guest 2019-12-31 06:22
Święta racja !!! :):):) POPIERAM i jestem CAŁKOWICIE ZA !!!
zakazać walenia piorunów w czasie burzy i letnich koncertów - bo ptaszki nie usną .
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+9 # Guest 2019-12-30 22:28
zmieniajmy to na co mamy wpływ,na burze nie mamy,to siły natury,ale co inne możemy .Do lasu to niech się wyprowadzi dzicz z miasta,co nie ma w niczym umiaru i żadnych granic,nawet w zabawie, bo bawić się można nie krzywdząc innych,ale dla niektórych to trudne do zrozumienia może kiedyś sami to zrozumieją jak ich to dotknie
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-2 # Guest 2019-12-31 11:16
A letnie koncerty ? mamy na to wpływ aby było cicho - bo pieski się boją ... no i jeszcze zakazać głośnej muzyki w czasie Dni Barlinka -. bo pieski się boją a ptaszki nie usną.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+5 # Guest 2019-12-30 16:25
Jestem za za zakazem, nie jestem starszą panią wręcz przeciwnie, zwierzęta domowe możemy przed tym ochronić, ale dzikie niestety nie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+8 # Guest 2019-12-30 16:20
Jestem za zakazem używania petard przez cały rok
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+7 # Guest 2019-12-30 14:43
zgoda na wszystkie teorie-te "za"i"przeciw" ,ale pod warunkiem,że wszystko odbywa się w obrębie swojej posesji .
pozdrawiam wszystkich "miłośników " spod wiaduktu na Tunelowej ,w większości jest to dzieciarnia , a rodzice się zainteresują jak coś się wydarzy -oby nie .pzdr "Z"
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-30 # Guest 2019-12-30 14:00
A dlaczego ma być zakaz strzelania ? Po trzeba zrobić zakaz trzymania zwierząt w terenie zbudowanym
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+19 # Guest 2019-12-30 13:27
Rowniez jestem za zakazem. Gdyby to byla rzeczywiscie 1 doba to OK. Wam ktorym teraz nie przeszkadza, zobaczycie jak bedzie ie starsi I bedzie ie podskakiwac na kazdy wybuch.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-6 # Guest 2019-12-30 13:26
Jak, za przeproszeniem, pieski przestaną mi s.ać na każdym kawałku trawy, gdzie nie mogę bezpiecznie przejść z małym dzieckiem aby w coś nie wdepnąć, to wtedy przestanę strzelać fajerwerki w Sylwestra.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+4 # Guest 2019-12-30 22:33
nie zmieniajmy tematu , też nie znosze za... chodników i trawników, ale to odrębny temat.Trochę inteligencji w dyskusji...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+8 # Guest 2019-12-30 13:14
Brawo! wreszcie ktoś powiedział to na głos! jak komus zalezy to zamiast strzelania niech sobie pokaz laserowy zorganizuje, kto ma zwierzeta domowe to wie jaki to dla nich strach, a i ludzie juz maja dosyć tego...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+26 # Guest 2019-12-30 13:03
Myślę ze gdyby chodziło o jeden wieczór to może nie byłoby aż tak dużego problemu. Każdy właściciel ma możliwość zadbać o pupila na tą jedną noc w roku. Zaznaczam że sam mam ten problem bo mam pieska.
Tymczasem jak na wojnie można się czuć już od początku świąt.
Myślę że sprzedaż powinna być dopuszczalna najwyżej od 30.12 do 31.12 a może nawet wyłącznie 31.12. Bo jak widać zakazy używania są bezskuteczne.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+16 # Guest 2019-12-30 12:53
Jeżeli ktoś nie ma psa lub innego zwierzaka który się boi nie zrozumie problemu. Tyle w temacie. Szkoda słów.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+15 # Guest 2019-12-30 12:52
JESTEM ZA ZAKAZEM OBOWIĄZUJĄCYM CAŁY ROK !!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+29 # Guest 2019-12-30 12:26
Jestem również za zakazem strzelania w inne dni niż tylko w Sylwestra mam nadzieję że kiedyś to nadejdzie
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+11 # Guest 2019-12-30 11:41
jestem za kategorycznym zakazem używania fajerwerków!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-28 # Guest 2019-12-30 11:01
Nie klamiac ludzi bo list do redakcji napisala pewnie starsza pani ktorej wszystko przeszkadza bo nikt z mlodych by takiego czegos nie npisal a ci stars ludzie strzelali kiedys z larbitu a teraz kupili se na starość pieska i narzekają
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-1 # Guest 2019-12-30 10:57
Barlinek to nie jest duze miasto a zamiast zakazywac petardy w jeden dzień weźcie się za coś innego moze niech ci ludzie co moja pieski które sie boja nauczą sie znaku ktory widnieje na delcie zakaz wyprowadzania psow a pieski i tak chodzą biegają kupe robią a nikt tego nie posprząta na poczatek moze wladza miasta porusza taki temat
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+10 # Guest 2019-12-30 23:03
ja mam kotka,który nie robi na delcie i co Ty na to ? ,co ma piernik do wiatraka? Jestem za zakazem.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-24 # krytyk 2019-12-30 10:53
Boże! Ludzie :) to już parodia się robi. Może zakazać dni Barlinka bo tez jest głośno! Mało? Zakazać euforii dźwięku! Mało? Co jeszcze? Polskie i Unijne prawo pozwala używać pirotechniki w sylwestra :) zakazy gminne możecie sobie wsadzić w buty :)
" Wszelkie zakazy wydawane przez miasta i gminy dotyczące odpalania fajerwerków są bezzasadne. Polskie prawo bezwzględnie obowiązujące na terenie całego kraju oraz unijne dyrektywy Parlamentu Europejskiego jasno określają, że władze samorządowe nie mogą zabraniać, ograniczać lub utrudniać udostępniania na rynku wyrobów pirotechnicznych, które spełniają wymagania dyrektyw unijnych tj. są bezpieczne dla życia i zdrowia ludzkiego oraz mienia i środowiska naturalnego – mówi Aneta Siwarga z Fundacji."
POZDRAWIAM :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+14 # Guest 2019-12-30 17:35
Możesz kupić furę petard i zamknąć się w łazience i strzelać do bólu, a nie zmuszać innych do słuchania twoich wątpliwej jakości pokazów pirotechnicznych.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-21 # Guest 2019-12-30 10:45
Polskie prawo bezwzględnie obowiązujące na terenie całego kraju (tzw. akty wykonawcze) oraz unijne dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady jasno określają, że władze samorządowe nie mogą zabraniać, ograniczać lub utrudniać udostępniania na rynku wyrobów pirotechnicznych, które spełniają wymagania dyrektyw unijnych tj. są bezpieczne dla życia i zdrowia ludzkiego oraz mienia i środowiska naturalnego.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+36 # Guest 2019-12-30 10:40
Jak najbardziej jestem za zakazem.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-29 # Guest 2019-12-30 10:38
jaki zakaz, ludzie ogarnijcie się, fajerwerki były dozwolone od zawsze i tak powinno pozostać!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-35 # Guest 2019-12-30 10:37
Lekka przesada już niedługo nic nie będzie można a za oddychanie trzeba będzie płacić róbmy tak dalej a niedługo kaczki nam będą suchy chleb rzucały a psy na spacer wyprowadzaly
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
-32 # Guest 2019-12-30 10:31
No tak bo pieski się boją jeszcze burzy zakazać
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+14 # Guest 2019-12-30 13:01
Cytuję Guest:
No tak bo pieski się boją jeszcze burzy zakazać

no ale myślenia nikt nie zakazuje więc skoro tyle się o tym mówi i tyle misat juz to wprowadza to widocznie cos w tym jest
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi
+22 # Guest 2019-12-30 10:23
JESTEM ZA !
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować | Zgłoś administratorowi

Dodaj komentarz

Wpisy wulgarne, zawierające kłótnie (tzw. trolling), obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Nie publikujemy komentarzy z błędami ortograficznymi. Prosimy zaloguj się lub zarejestruj. Rejestracja jest jednoznaczna z akceptacją regulaminu.

Kod antyspamowy
Odśwież