pldaenfrdeuk

 

 


 poniedziałek 2 sierpnia 2021r.   imieniny: Alfons, Alfonsyna, Borzysława

Reklama

Auto Serwis Barlinek

Gomex Krzysztof Goryński

Terapia Tlenowa - Hiperbaria Barlinek

Kasacja pojazdów Barlinek

MK - Gabinet kosmetyczny

A A A
DROGA PRZEZ DZIURY

Piszecie do nas, dzwonicie, prosicie o interwencję w sprawie DW 156 odcinek Barlinek – Krzynka, aż do granicy województwa. Problem w tym miejscu ciągnie się już latami. Droga ta, to droga prowadząca przez tereny leśne, znana niestety z licznych kolizji i wypadków (w tym śmiertelnych), które w zdecydowanej większości miały miejsce po zapadnięciu zmroku bądź też w czasie lub po opadach deszczu.

 

REKLAMA

   

Jak powiedziała nam Anna Radziwonowicz Specjalista w Wydziale Planowania i Rozwoju Sieci Drogowej z Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie:

 

Ograniczono tu prędkości do 70 km/h, a na długości 2,2 km ustawiono oznakowanie ostrzegające o grupie niebezpiecznych zakrętów. Kierowcy nie przestrzegają jednak tych ograniczeń. Wypadki rozkładają się jednak dość równomiernie na całej DW 156, bez względu na stan techniczny odcinka.

Druga „znana” strona tej drogi to fakt, że jest dziurawa. I o tym właśnie często do nas piszecie. Zarządzana przez ZZDW część DW 156 podlega badaniom i stopniowej przebudowie – czytamy w informacji. Według badań przeprowadzonych w 2015 r. przez Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich, droga nie jest równomiernie obciążona ruchem.

Największy ruch, blisko 2501 pojazdów/dobę odnotowano na odcinku Lipiany - Barlinek.  Było to więcej niż średnia dla całego województwa wynosząca wówczas 2358 poj./dobę. W tym samym czasie na odcinku od Barlinka do granicy województwa zanotowano  średnio niemal o połowę mniej pojazdów, bo 1232 na dobę. Badania ruchu jak i klasyfikacja drogi mają wpływ na wybór tzw. inwestycji priorytetowych. Pomiary dotyczą takich parametrów jak szorstkość, czyli właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, czy równość podłużna i poprzeczna(głębokość kolein).

ZZDW administruje siecią 2118 km dróg, dlatego badanie parametrów stanu technicznego nie jest przeprowadzane w pełnym zakresie w jednym roku na wszystkich drogach. W 2018 r. na DW 156 zakończyło się badanie równości – podłużnej i poprzecznej. Na odcinku o którym piszemy, wyniki pomiarów były złe, szczególnie jeśli chodzi o równość podłużną. Tylko 26% nawierzchni znajduje się w stanie dobrym. 60% zakwalifikowano jako stan zadowalający.  12 % znajduje się w klasie C czyli ma stan niezadowalający. A jak jest dziś?

 

Aktualnie na tym odcinku DW 156, wykonywane są zadania z zakresu bieżącego utrzymania dróg, w szczególności remonty cząstkowe, które mają bezpośredni wpływ na poprawę bezpieczeństwa ruchu poprzez likwidację ubytków i wybojów w jezdni. Remonty cząstkowe wykonywane są na bieżąco „masą na zimno”, którą można wbudowywać przy temperaturach poniżej 0oC. Roboty te są robotami doraźnymi, natomiast w przygotowaniu są przetargi na wyłonienie wykonawców remontów cząstkowych grysem i emulsją lub masą na gorąco. Dopiero ta technologia pozwoli trwale naprawić, ubytki i wyboje oraz zapadnięcia w jezdni. Na ukończeniu jest też projekt zmiany stałej organizacji  ruchu, polegający na ustawieniu tablic prowadzących U3a oraz naniesieniu na nawierzchnię pasów akustycznych na odcinku leśnym. Badana jest też nośność i konstrukcja drogi, aby określić odpowiednią technologię planowanych robót. Po pełnych badaniach, wyborze technologii i ustaleniu wartości robót zostanie określony termin przebudowy drogi, prawdopodobnie z podziałem za etapy.

 

M.Przybylska 

 

 

Pin It

Komentarze

+1

Guest

Przed skrzyżowaniem po obu stronach wysepki zwalniające od Barlinka i Dankowa w Krzynce, tam nawet kierowcy nie zwalniają na tym odcinku chociaż są dziury
+1

Guest

Cytuję Guest:
A może tak firmy transportowe i firmy z których wyjeżdża kilkanaście tirów dziennie z dwudziestotonowym ładunkiem poczuli by się do odpowiedzialności i spróbowali by naprawić szkody jakie wyżądzają zwykłym użytkownikom dróg publicznych. Może tak pomyśleć o większych opłatach a nie je obniżać?

Tak pozatym wszystko Ok?
+11

Guest

Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
A kiedy ktoś się zajmie "łataniem" drogi na Rychnów? Co roku dziury w tych samych miejscach i co roku idzie sobie urwać koło.

Powiat w tym roku dał ciała na całej linii. Nic nie łatają a wszsystkie drogi są w opłakanym stanie.
Dziękujemy Panie Starosto!! Będziemy pamiętać przy urnie, żeby panu podziękować

Starosta jest zajęty budowaniem szpitala w Mysliborzu.
+5

Guest

-Kotłownia slucham....
- moje uszanowanie Pani kierowniczko...
- ale,ale Pani kierowniczko ja to wszystko rozumie, ja rozumie ze wam jest zimno, ale jak jest zima to musi być zimno... tak?
- Pani kierowniczko, takie jest od dawna prawo natury..
- czy ja palę?
- Pani kierowniczko ja pale przez cały czas na okrągło..
- nie nooo nie ma za co , moje uszanowanie dla Pani kierowniczki...
-7

Guest

A może tak firmy transportowe i firmy z których wyjeżdża kilkanaście tirów dziennie z dwudziestotonowym ładunkiem poczuli by się do odpowiedzialności i spróbowali by naprawić szkody jakie wyżądzają zwykłym użytkownikom dróg publicznych. Może tak pomyśleć o większych opłatach a nie je obniżać?
+9

Guest

Zamiast łatać dziury ustawia się znaki ograniczające prędkość-których i tak nikt nie przestrzega,
albo znaki informujące o złym stanie drogi-bo tego oczywiście nie widać.
Po co mydlić ludziom oczy-recepta jest jedna-trzeba naprawić drogę i na bieżąco latać dziury,
wyegzekwować ograniczenie prędkości-chociaż w terenie zabudowanym.

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Prosimy zaloguj się lub zarejestruj. Rejestracja jest jednoznaczna z akceptacją regulaminu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Zachęcamy do komentowania przez "Wtyczkę komentarzy na Facebooku". Komentarze z fikcyjnych kont FB będą usuwane.