Serwis informacyjny mieszkańców Barlinka i okolic

 

BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

 

SEWD Centrum Drewna

 BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

 SEWD Centrum Drewna


 wtorek 16 kwietnia 2024r.   imieniny: Benedykt, Julia, Urban

Reklama

A A A
Image
Ścieżki rowerowe

Na najbliższej sesji Rady Miejskiej radni zajmą się m.in. projektem uchwały dotyczącej budowy ścieżek rowerowych w latach 2016 - 2023. W związku z tym specjalistyczna firma opracowała program, dzięki któremu samorząd będzie mógł realizować budowę ścieżek rowerowych.

 

Jednym z punktów opracowania jest koncepcja powstania ścieżki rowerowej wokół jeziora Barlineckiego. "Trasa przebiega wokół Jeziora Barlineckiego. Stanowi szlak o największych walorach turystyczno-krajoznawczych. Została wybrana przez mieszkańców jako najbardziej pożądana inwestycja rowerowa. Niewątpliwe realizacja ścieki rowerowej wokół jeziora, stanowić będzie poważną ofertę turystyczna miasta i gminy. Może na jej bazie powstać szereg inicjatyw gospodarczych związanych z obsługa użytkowników szlaku tj. rozwój bazy noclegowej, restauracyjnej, handlowej, usług turystycznych i krajoznawczych, usług specjalistycznych jak wypożyczalnie i serwis rowerów. Oprócz walorów krajobrazowych związanych z jeziorem na trasie położone są bezpośrednio lub w małej odległości ciekawe obiekty krajoznawcze. Przy szczegółowym tyczeniu szlaku należy dążyć do jego lokalizacji w jak najbliższym sąsiedztwie wody, wydzieleniu od intensywnego ruchu samochodowego, wskazaniu miejsc odpoczynku i widokowych."

REKLAMA

Kto choć raz próbował przejechać wokół jeziora wie, że praktycznie żadnej ścieżki tam nie ma. Są miejsca, gdzie nie można się swobodnie minąć z pieszym czy innym rowerzystą. Utrudnieniem jest wysoka trawa, krzaki i połamane drzewa. Brakuje tabliczek informacyjnych, w którym kierunku należy jechać. Nie ma ławeczek. Kosze na śmieci można spotkać tylko w dwóch miejscach. Zdarza się, że osoby spoza Barlinka mylą drogi i błądzą po lesie. Może więc warto pochylić się nad tą propozycja. Stworzyć ścieżkę z prawdziwego zdarzenia. Taką dla pieszych i rowerzystów. Taką, która miałaby swój początek i koniec. Bo część istniejących już ścieżek rowerowych kończy się na przykład przy ruchliwej drodze. Dalej rowerzysta musi już na własne ryzyko jechać pośród samochodów, albo wrócić tą samą droga, którą już jechał.
js

Program budowy ścieżek rowerowych (pdf)    

Image

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.

Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.

Kod antyspamowy
Odśwież