pldaenfrdeuk

 


 piątek 27 listopada 2020r.   imieniny: Dominik, Oda, Wirgiliusz

Reklama

A A A
barlinek

W momencie gdy osiągamy upragnioną liczbę na wadze, często zastanawiamy się jak nie dopuścić do efektu jo-jo. Staramy się, by upragniona waga pozostała z nami jak najdłużej, a właściwie już na zawsze. Co pomoże nam w utrzymaniu naszych osiągnięć?

Po pierwsze nie wracanie do starych nawyków

Wiele osób, które borykają się z efektem jo-jo, popełnia podstawowy błąd – po zakończonej kuracji wraca do przyzwyczajeń sprzed diety i sięga po wszystko, czego odmawiało sobie w czasie jej trwania. To automatycznie skutkuje przyrostem masy ciała. By uniknąć efektu jo-jo, należy po prostu polubić zdrowe nawyki żywieniowe wypracowane podczas kuracji odchudzającej. Wybieraj mądrze to, co ląduje na Twoim talerzu.

REKLAMA

Kontrolowanie wagi

Raz na jakiś czas skontroluj masę i skład ciała. Gdy pojawią się wahania wagi, łatwiej będzie na bieżąco „wyłapać” ewentualne nieprawidłowości w diecie, które mogłyby prowadzić do gromadzenia kilogramów.

Po trzecie - "nie daj się zwariować"

Nie martw się, że już nigdy nie będzie można zjeść spaghetti, pizzy, lodów, kiełbaski z grilla czy kotleta w panierce. Ważne, aby zachować we wszystkim umiar.
Pomysł na domową pizze z pomidorami.

Składniki:
Ciasto: 20 g drożdży, 150 ml letniej wody, szczypta cukru, 100 g mąki razowej, 2 łyżki oliwy z oliwek.

Sos: cebula, czosnek, puszka pomidorów, 1 łyżeczka koncetratu pomidorowego, bazylia, oregano.

Dodatki: pomidory, cebula, ser mozarella.

Przygotowanie:
Drożdże rozpuścić w letniej wodzie z odrobiną cukru i odstawić na 8-10 minut. Na stolnicę wysypać mąkę, dodać olej, ½ łyżeczki soli i na końcu wodę z drożdżami. Zagnieść. Jeżeli ciasto jest zbyt twarde, dolać odrobinę wody. Ciasto umieścić w misce, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok. 30 min. W rondelku poddusić cebulę z czosnkiem, dodać pomidory, koncentrat i przyprawy. Wszystko razem zmiksować blenderem i gotować bez przykrycia aż sos zgęstnieje. Pomidory umyć i razem z mozarellą pokroić w plastry. Piekarnik rozgrzać do 260 stopni. Blachę wysmarować odrobiną oleju, wyrośnięte ciasto posypać mąką i przerzucić na blachę ugniatając dłońmi, starając się, by warstwa ciasta była jak najcieńsza. Na wierzchu posmarować sosem pomidorowym, ułożyć cebulę pokrojoną w krążki, ser i plastry pomidorów. Piec około 15 minut (do zarumienienia brzegów).

SMACZNEGO!

Centrum Dietetyczne Naturhouse

Kącik dietetyczny >>>

barlinek

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Prosimy zaloguj się lub zarejestruj. Rejestracja jest jednoznaczna z akceptacją regulaminu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - napisz do nas . lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy.