BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

 

BORNE FURNITURE Sp. z o.o.


 niedziela 25 września 2022r.   imieniny: Franciszek, Kleopatra

Reklama

Auto Serwis Barlinek

Gomex Krzysztof Goryński

MICHALSKI APARTMENTS

FIRMA ROLNICZA BYSKOV AGRO SP. Z O.O. POSZUKUJE PRACOWNIKÓW

Kursy zawodowe, maszynowe, budowlane - szkolenia BHP - Nowogard, Koszalin, Szczecin - HAGA

A A A
1 1 1 1 1 1 Ocena 1.00 (1)
Recepta na sukces w handlu, czyli jak zostać zadowolonym franczyzobiorcą Żabki

Powodzenie w handlu to  nie tylko obranie właściwego kierunku biznesowego. To także wybór odpowiedniego partnera, który zapewni stabilność i bezpieczeństwo. Każdy przedsiębiorca decydujący się na rozpoczęcie współpracy franczyzowej z Żabką może liczyć na wsparcie sieci. Nowo przystępującym do biznesu Żabka oferuje wyposażoną i zatowarowaną placówkę, gotową do rozpoczęcia działalności.

Przedsiębiorcy mogą liczyć na szeroki zakres wsparcia technologicznego, logistycznego czy serwisowego. Każdy nowy franczyzobiorca przechodzi na początku indywidualne szkolenie teoretyczne jak również praktyczne, co daje mu odpowiednią wiedzę do prowadzenia swojego sklepu z sukcesem. Z kolei niewielki wkład własny na poziomie ok. 5 tys. zł zachęca do rozpoczęcia biznesu.

W całej Polsce działa już 8500 sklepów z zielonym szyldem. Klienci znajdują w nich szeroki asortyment produktów, ale mogą też skorzystać z pakietu usług. Placówki prowadzone są przez lokalnych przedsiębiorców, którzy współpracują z siecią na zasadzie franczyzy. Jeden z takich sklepów, w Barlinku w województwie zachodniopomorskim, prowadzi już od prawie 20 lat Zbigniew Szyszka. Franczyzobiorca wspomina, że jego początki współpracy z siecią odbywały się w zupełnie innej rzeczywistości, podczas gdy dziś może liczyć na dostęp do szeregu innowacyjnych narzędzi wspierających sprzedaż.

 

- Gdy otwierałem Żabkę ponad 19 lat temu, byłem pionierem. Sieć wchodziła wtedy na rynek, nie  było jeszcze wielu placówek, a asortyment był dość ograniczony. Na przestrzeni lat obserwowałem jak dynamicznie sieć się rozwinęła i dziś widzę, że jest liderem rynku, przoduje w rozwiązaniach technologicznych. Dziś o wiele łatwiej jest mi prowadzić sklep, bo mam wiele narzędzi wspierających codzienną pracę. Przede wszystkim nowoczesny system obsługi zamówień, system zarządzania pracownikami, wszechobecne tablety usprawniające m.in. właściwy obieg dokumentacji – to tylko niektóre przykłady ułatwień, na jakie może liczyć każdy franczyzobiorca Żabki.

 

Zbigniew Szyszka nie ukrywa, że kluczem do odniesienia sukcesu jest także właściwa obsługa klienta i on przez wiele lat współpracy z siecią na ten właśnie aspekt postawił.

 

- Nie jest łatwo zadowolić klienta, ale jako sprzedawca muszę robić wszystko, aby on do mnie wracał. Muszę o niego zabiegać i to właśnie robię od lat. Dziś zatrudniam w swoim sklepie pięcioro pracowników, którzy dbają o zadowolenie klientów, pod moim okiem utrzymują wysoki poziom obsługi klienta. Ja sam też lubię stanąć za kasą, gdy pracownik nie pojawia się w pracy, bo na przykład zachorowało mu dziecko. Wtedy nie mam wyjścia i samodzielnie pełnię rolę sprzedawcy. Lubię to, bo właściwa bezpośrednia obsługa klienta to jeden z ważniejszych aspektów w handlu. Gdy nie zadba się o ten czynnik ludzki, trudno liczyć na sukces, dobrze prosperujący sklep, a co za tym idzie -  wysoki przychód.

 

Zdaniem franczyzobiorcy prowadzenie placówki z sukcesem jest możliwe przede wszystkim dzięki wielkiemu wsparciu sieci, szeregu proponowanych udogodnień i narzędzi, a także wysokiemu poziomowi obsługi klienta. Jednak kluczem jak zawsze jest zaangażowanie.

 

- Sieć pod zielonym szyldem to bardzo dobre miejsce, by rozwijać skrzydła jako przedsiębiorca. Wymagania ze strony franczyzodawcy są dość wysokie, ale nie wyobrażam sobie, aby mogło być inaczej. Tylko dzięki ciężkiej pracy, motywacji i zaangażowaniu można odnieść sukces w takiej branży jak sprzedaż detaliczna. Współpraca z siecią dała mi wolność – wyboru, dysponowania własnym czasem, określania poziomu dochodu. Dzięki tej współpracy czuję się przedsiębiorcą, czuję, że daję coś od siebie. Chociażby to, że zatrudniając pięć osób zapewniam byt pięciu rodzinom – to jest wspaniałe uczucie.

 

Przedsiębiorcą Żabki może zostać każdy, niezależnie od tego, czy posiada profilowane wykształcenie, czy ma doświadczenie w handlu albo działał wcześniej jako przedsiębiorca. Dużo większe znaczenie ma osobista motywacja do zarządzania własnym sklepem, przedsiębiorcza postawa i pracowitość. Każdy nowy franczyzobiorca Żabki otrzymuje od sieci gotowy do prowadzenia sklep w dobranej odpowiednio lokalizacji. Nie musi również martwić się o zatowarowanie swojej placówki, dostawy są po stronie Żabki. W sieci obowiązuje system rozliczeń - między nią, a przedsiębiorcami prowadzącymi indywidualne biznesy pod jej szyldem, który bazuje na trzech filarach: bezpieczeństwie, motywacji oraz partnerstwie. Między styczniem a lutym 2022 roku ponad 76 proc. franczyzobiorców osiągnęło miesięczny przychód w wysokości co najmniej 20 tys. zł. Uzyskiwany w skali miesiąca przychód powinien wystarczyć na pokrycie estymowanych kosztów prowadzenia działalności przez franczyzobiorcę, w tym realizację zobowiązań podatkowych i ZUS. Franczyzobiorca ma możliwość generowania dodatkowego przychodu poprzez intensyfikację sprzedaży oraz utrzymywanie wysokiej jakości obsługi sklepu i klientów. Po trzech latach współpracy otrzymuje ponadto premię lojalnościową.

Aby zabezpieczyć franczyzobiorców przed ewentualnym niepowodzeniem ich biznesu Żabka wprowadziła w ubiegłym roku tzw. “Polisę na biznes”. Jest to ubezpieczenie, które ma zapewnić ochronę finansową przedsiębiorcy w przypadku zakończenia współpracy z siecią z ujemnym wynikiem.  

 

Bliższe informacje nt. franczyzy z siecią Żabka oraz współpracy i procesu rekrutacji >>>