Serwis informacyjny mieszkańców Barlinka i okolic

BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

wtorek 19 marca 2024r.   imieniny: Bogdan, Józef

Reklama

Gomex Krzysztof Goryński

Szkoła Kierowców EFEKT

A A A
Himalaya Expedition
Witajcie... nie stawiamy radosnego wykrzyknika, ponieważ po dwóch dniach ataku szczytowego podjeliśmy decyzje o powrocie do bazy. Czy była to decyzja słuszna? To pytanie prawdopodobnie już zawsze będzie nas męczyć. Jednak decydując się na wycofanie wiedzieliśmy, że jest to właściwy wybór.

Witamy, po kilku dniach milczenia znów się odzywamy. Tym razem za nami intensywne 3 dni działalności górskiej - w końcu! Mój stan zdrowia się unormował i po 4 dniach leczenia wróciłem do bazy do Jarka. Ponieważ czasu na akcje wspinaczkową zostało nam ok. półtora tygodnia szybko ruszyliśmy do góry.

Himalaya Expedition
Witamy, dziś w trochę lepszych humorach, ponieważ po raz pierwszy od kilku dni nie pada śnieg, a od rana mamy słońce i błękitne niebo. Mamy nadzieje, że taka pogoda utrzyma się już do końca wyprawy. Przez opady śniegu, które z większą lub mniejszą intensywnością trwały od prawie tygodnia oraz moją chorobę straciliśmy kilka cennych dni.

Witamy, po kilku dniach milczenia znów się odzywamy. Ostatnie 4 dni spędziliśmy na aklimatyzacji i odpoczynku oraz przede wszystkim rekonesansie, gdzie założyć bazę. W trakcie tych wyjść dwa razy osiągnęliśmy wysokość 5300 metrów, więc przyjmujemy, że do tej wysokości jesteśmy nieźle zaaklimatyzowani.

Himalaya Expedition
Witamy, z tej strony Grzegorz i Jarek, czyli dwuosobowy skład GBS Bank Himalaya Expedition. Za nami dwa dni podejścia do bazy pod Pumori i jeden dzień aklimatyzacyjny w Namche Bazaar na wysokości 3440 metrów. Przede wszystkim jednak mamy już za sobą epizod, który spędzał nam sen z powiek przez cały pobyt w Katmandu, czyli lot do Lukli...

Witamy, dziś mija nasz trzeci i ostatni dzień w Kathmandu przed lotem do Lukli (nie lubimy latać do Lukli, oj nie lubimy... ciągle mamy w pamięci lot sprzed dwóch lat i pas startowy długości ok. 300 metrów...). Zanim jednak rozpoczniemy karawane to najpierw kilka słów o samym pobycie w stolicy Nepalu...

Wyprawa na Pumori
Witajcie, po prawie dwóch dniach podróży i trzech lotach samolotem dostaliśmy się w końcu do Kathmandu! Sama podróż przebiegła bez większych sensacji poza niemiłym dla naszych kieszeni epizodem w Berlinie, gdzie niestety nie udało sie uniknąć dopłaty za nadbagaż. Kokietowanie pani Helgi z linii lotniczych nie przyniosło efektów i portfele stały się lżejsze o kilkadziesiąt euro...

Image mp3

Himalaya Expedition 2010
W niedziele 3 października wyrusza GBS Bank Himalaya Expedition 2010. Jest to kolejna barlinecka wyprawa w Himalaje Nepalu. Tak jak to poprzednio bywało skład wyprawy to: Jarosław Skowron i Grzegorz Kukurowski. Tym razem alpiniści za cel wybrali przepiękny siedmiotysięcznik Pumori 7161m n.p.m., leży on w bezpośrednim sąsiedztwie Mount Everest w dolinie Khumbu.