Serwis informacyjny mieszkańców Barlinka i okolic

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 

SEWD Centrum Drewna

 

WATEX sp. z o.o.

 

LUX-TRANS

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 SEWD Centrum Drewna

 WATEX sp. z o.o.

 LUX-TRANS


 wtorek 16 lipca 2024r.   imieniny: Andrzej, Benedykt, Stefan

Reklama

A A A
3.1428571428571 1 1 1 1 1 Ocena 3.14 (7)
GBSBANK STRATEGICZNIE. POZYTYWNYCH ZMIAN CIĄG DALSZY.

GBSBank w nowy rok wchodzi z kontynuacją przyjętej w 2023 roku Strategii Rozwoju, którą realizuje pełną parą. O pierwszych efektach i planach na przyszłość rozmawiamy z Prezesem Zarządu Grzegorzem Flanzem.

 

REKLAMA

 

R: Początek marca 2024 to chyba dobry moment na rozmowę o pierwszych efektach realizacji nowej Strategii Rozwoju na lata 2023-2025?

G.F: W strategii skupiliśmy się na kilku podstawowych projektach, wśród których należy wymienić: budowanie profesjonalnej i przyjaznej kadry, zwiększenie efektywności i wydajności pracy, proklientowską organizację pracy wszystkich placówek, maksymalne usprawnienie procesów kredytowych, cyfryzację i automatyzację procesów, zwiększenie grona aktywnych i zaangażowanych udziałowców czy budowanie zdywersyfikowanego portfela klientów. Chodzi o to, aby Bank rozwijał się w sposób zrównoważony, a jego kondycja była cały czas stabilna. Przyjęte projekty traktujemy z równą uwagą i troską, tak aby wzrostowi skali działania banku towarzyszyła najwyższa jakość zarządzania.

 

R: Jesteście Państwo w trakcie procesu modernizacji oddziałów. Jak to się ma do faktu, że Wasi klienci coraz więcej spraw mogą załatwić online? Czy przenoszenie się kontaktów z bankiem do sieci nie będzie zwiastować raczej wycofywania się z obsługi w oddziałach? 

G.F: To prawda, że dziś znaczny ciężar obsługi klientów przenosi się do sieci Internet, przez co wiele banków drastycznie ogranicza liczbę placówek. My do tej transformacji podchodzimy nieco inaczej. Po pierwsze, cierpliwie edukujemy i zachęcamy naszych klientów do bankowania online, wskazując że jest po prostu szybkie, wygodne, bezpieczne, a przede wszystkim możliwe 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Ale mamy świadomość tego, jak ważny – w wielu sytuacjach – jest kontakt osobisty z doradcą. Dlatego właśnie kładziemy ogromny nacisk na usługi doradcze i profesjonalną pomoc, np. przy wyborze produktów kredytowych, oszczędnościowych, a także ubezpieczeń. Chcemy być profesjonalnymi doradcami dla naszych klientów i o sprawach finansowych rozmawiać także w naszych placówkach.

 

R: Czyli definitywne „Nie” dla ograniczenia liczby placówek?

G.F: Zakończyliśmy proces optymalizacji sieci placówek, decydując się na zakończenie funkcjonowania tych najmniejszych, które naprawdę nie miały racji bytu. Natomiast te placówki, które posiadamy, zmieniają charakter ­– poddajemy je modernizacji, by stworzyć w nich przyjazną i komfortową przestrzeń zarówno dla naszych pracowników, jak i dla klientów. Z końcem roku 2023 oddaliśmy do użytku nowoczesną placówkę w Gorzowie, obecnie jesteśmy w trakcie prac modernizacyjnych w Krzeszycach, które zamierzamy ukończyć w maju bieżącego roku. W planach mamy ponadto również kompleksową przebudowę placówki w Kostrzynie nad Odrą. W międzyczasie dokonujemy drobnych korekt w innych placówkach, tak aby stawały się one miejscem świadczenia porad finansowych, a nie punktami realizującymi proste czynności jak wpłaty czy przelewy.

 

GBSBANK STRATEGICZNIE

 

R: Na czym jeszcze polega zmiana roli placówek?

Przy każdej naszej placówce do dyspozycji naszych klientów oddajemy urządzenia samoobsługowe - bankomaty, wpłatomaty i opłatomaty. Obsługa gotówkowa, sprawdzenie salda na rachunku, wykonanie przelewu i szereg innych czynności możliwy jest właśnie dzięki tym urządzeniom, niektóre są zresztą dostępne całą dobę. Zaledwie kilka dni temu przy naszej głównej siedzibie w Barlinku, udostępniliśmy zresztą dodatkowy bankomat. Rolą pracowników jest za to w coraz większym stopniu świadczenie porad finansowych – zawsze jesteśmy do dyspozycji, aby porozmawiać o kredycie, oszczędzaniu na wybrany cel, leasingu, ubezpieczeniach, rozliczeniach w walucie obcej czy funkcjonalności aplikacji mobilnej.

 

R: To wszystko mocno spójne z najnowszą kampanią marketingową Grupy BPS, która zachęca do załatwiania spraw bankowych po sąsiedzku.

G.F.: Po sąsiedzku, czyli wśród dobrych znajomych. Osób godnych zaufania, profesjonalistów. Tak, taka jest idea polskiej bankowości spółdzielczej. Naszym atutem jest ta dostępność i familiarność, ponieważ pracownikami GBSBanku są niejednokrotnie osoby dobrze znane. To tu buduje się coś, czego mogą pozazdrościć nam inne instytucje finansowe, a mianowicie kapitał społeczny, zaufanie i poczucie, że działamy dla wspólnego dobra. Jednocześnie też nie mamy się czego wstydzić, jeśli chodzi o zalety naszej oferty – takie produkty jak Mistrzowski Kredyt Gotówkowy, Kredyt Mieszkaniowy, czy Kredyty inwestycyjne dla firm, należą do najlepszych na rynku.

 

R: Czyli nie tylko indywidualne podejście, lecz również konkurencyjność cenowa?

G.F.: Systematycznie analizujemy konkurencyjność naszej oferty, a tam gdzie to potrzebne, dokonujemy stosownych korekt. Stawiamy jednak przede wszystkim na uczciwość i przejrzystość oferty – bez gwiazdek, małych druczków i marketingowych sztuczek. Jesteśmy zdania, że proste zasady są najlepsze i na takich budujemy choćby naszą ofertę produktów oszczędnościowych. Pokusiliśmy się nawet w ostatnim czasie o stworzenie kampanii, która mówi „sprawdzam” różnorodnym ofertom oprocentowania kont oszczędnościowych konkurencji. Udowadniamy w niej, że pokazywane przez niektórych magiczne „7% na Twoje oszczędności” to tylko tani chwyt marketingowy, mający przyciągnąć tych mniej zorientowanych. Tego rodzaju ofertom towarzyszą bowiem skomplikowane regulaminy pełne wykluczeń i obostrzeń. Oferta GBSBanku dla odmiany jest adresowana do każdego i wszyscy nasi klienci są przez nas traktowani z równym szacunkiem. Chcemy, by to wyraźnie wybrzmiało w naszej kampanii.

 

GBSBANK STRATEGICZNIE

 

R: Strategia Banku to jednak nie tylko klienci, placówki i oferta, ale także kwestie osiąganych przez Bank wyników finansowych oraz relacji z udziałowcami. Czy w tych obszarach również zaplanowano jakieś konkrety?

G.F. Często porównuję rozwój Banku do budowania wieżowca, akcentując że piękny obiekt wymaga także niezwykle stabilnych fundamentów. W obecnej Strategii o takie fundamenty naszego Banku także chcemy szczególnie zadbać. Dzięki decyzjom Zarządu, Rady Nadzorczej i Przedstawicieli naszych udziałowców wzmacniamy podstawy kapitałowe Banku. Notujemy bardzo dobre wyniki finansowe, które pozwalają nam realizować śmiałą politykę wobec wszystkich członków. Doskonalimy  zarządzanie ryzykiem kredytowym, dzięki czemu portfel kredytowy jest nie tylko dobry jakościowo, ale także bardzo dobrze zdywersyfikowany. Jest naprawdę wiele działań, których z zewnątrz może nie widać, ale które mają zapewnić bezpieczne funkcjonalnie i dalszy rozwój Banku nie tylko dziś, ale także w przyszłości.

 

R: Rozumiem, że co do bezpieczeństwa i stabilności Banku nie ma dzisiaj żadnych wątpliwości?

G.F. Z pełną odpowiedzialnością i pewną dumą chcę zapewnić, że aktualna kondycja GBSBanku jest najlepsza w jego wieloletniej historii. Jesteśmy firmą silną, dobrze zarządzaną, uporządkowaną, skoncentrowaną na celach biznesowych i dalszym rozwoju. Wszyscy nasi udziałowcy mogą być spokojni o dalszy systematyczny rozwój swojego banku. Klientom stwarzamy coraz lepsze warunki do rozwoju swoich firm, gospodarstw rolnych czy gospodarstw domowych. Podejmujemy jednocześnie działania, by stawać się jednym z najbardziej atrakcyjnych pracodawców na rynku. Jestem pewien, że dalsze etapy realizacji naszej Strategii zostaną docenione przez całą naszą społeczność – udziałowców, klientów i pracowników GBSBanku.

 

R: I tego Państwu życzymy. Dziękuję za rozmowę.

G.F. Dziękuję