Serwis informacyjny mieszkańców Barlinka i okolic

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 

SEWD Centrum Drewna

 

WATEX sp. z o.o.

 

LUX-TRANS

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 SEWD Centrum Drewna

 WATEX sp. z o.o.

 LUX-TRANS


 czwartek 18 lipca 2024r.   imieniny: Arnold, Erwin, Erwina

Reklama

A A A
0 1 1 1 1 1
Image
Ściągawka dla podatników
Od 2015 roku wchodzą nowe obowiązki fiskalne dotyczące firm. Obowiązkiem posiadania kasy bez względu na obrót zostały objęte działalności w ramach usług: medycznych, prawniczych, doradztwa podatkowego, fryzjerskich, kosmetycznych, naprawy pojazdów i gastronomicznych oraz w ramach sprzedaży niezapisanych płyt CD i perfum.

Muszę zakupić kasę fiskalną od czego zacząć?
1. wybierz właściwą kasę lub drukarkę fiskalną, przed wyborem najlepiej skontaktuj się z serwisem.
2. umów się na programowanie i szkolenie w serwisie lub u siebie w firmie.
3. możesz przez pewien czas używać kasy w trybie szkoleniowym.
Ważne, aby przed rozpoczęciem obowiązku ewidencji sprzedaży na kasie wysłać do odpowiedniego Urzędu Skarbowego zawiadomienie o planowanej fiskalizacji. Jeżeli tego nie zrobimy utracimy prawo do skorzystania z ulgi na zakup kasy.

Kiedy należy zainstalować kasę fiskalną?
Aktualnie bardzo wiele działalności typu sprzedaż alkoholu, papierosów, zapisanych płyt cd czy części samochodowych musi być zafiskalizowane w momencie pierwszej sprzedaży. Najlepiej skontaktować się z biurem rachunkowym lub doświadczonym serwisantem, który na 100% potwierdzi czy musimy instalować kasę fiskalną. Jeżeli towary, które sprzedajemy nie są na liście bezwzględnie podlegających fiskalizacji obowiązują nas następujące limity obrotów:
a) 20 000 zł w przypadku firm, które rozpoczęły działalność w danym roku.
b) 40 000 zł w przypadku firm, które kontynuują działalność w roku następnym.

Wystawiam kilka paragonów miesięcznie, ile powinienem wydać na kasę fiskalną?
Przy tak skromnej ilości transakcji w ciągu miesiąca wystarczy zainstalować prostą, dobrej jakości kasę fiskalną, której zakup będziemy mogli odliczyć w maksymalnej wielkości. Nie opłaca się kupować kas, których cena jest niższa niż 770 zł netto, ze względu na odliczenie, które wynosi aktualnie 90% wartości netto urządzenia - maksymalnie 700 zł. Kupując kasę za 770 zł netto odliczamy od VAT 700 zł.

Jaki stosunek ma cena kasy do jej jakości?
Kupując tańszą kasę należy spodziewać się wyższych kosztów serwisowych. Niektórzy producenci celowo obniżają cenę, wiedząc że klient kupuje kasę na 5-6 lat i później mogą dobrze zarobić na częściach serwisowych. Przykładem może być kasa która kosztuje 600 zł, a akumulator do niej (nie ma możliwości użycia zamiennika) kosztuje 130 zł i trzeba go wymienić raz na 2 lata.

Image

Nie płacę VAT czy mogę odliczyć zakup kasy od podatku?
W takim przypadku zakupu kasy nie odliczamy od podatku, przysługuje nam zwrot 90% kwoty zakupu (maksymalnie 700 zł) na rachunek bankowy podany przy rejestracji działalności (NIP1), lub inny wpisany we wniosku.

Jaki serwis wybrać?
Najlepiej zapytać znajomych, którzy przez dłuższy czas z kimś współpracują i są zadowoleni. Jeżeli nie mamy znajomych z takimi doświadczeniami, możemy przejrzeć często udostępnioną przez producenta kas na stronie internetowej listę autoryzowanych serwisów i skontaktować się z wybraną firmą. Dobry serwis ma swoich zadowolonych klientów, którzy z chęcią go polecają. Firma ustawowo musi mieć przynajmniej 2 uprawnionych serwisantów, najlepiej gdy posiada całodobowy numer serwisowy. Czasami warto zadzwonić pod taki numer późnym wieczorem lub w weekend i sprawdzić czy numer jest aktywny. Może się zdążyć, że będziemy potrzebować pilnej pomocy i nagramy się na pocztę. Nasze podejrzenie może wzbudzić brak numeru stacjonarnego do serwisu.

Czy warto zamówić kasę przez sklep internetowy lub serwis aukcyjny?
Większość sklepów internetowych z kasami fiskalnymi może oferować niższe ceny niż standardowe serwisy i to nie tylko dla tego, że koszt utrzymania takiego serwisu jest niższy. Głównym powodem narzucania niższej marży są usługi serwisowe. Najczęściej działa to w ten sposób
1. klient kupuje kasę przez sklep internetowy taniej o 10%-15% niż w regionalnym serwisie
2. w przypadku awarii wysyła kasę do serwisu, w którym kupił kasę (tylko on jest uprawniony do napraw), jeżeli nie posiada zastępczej kasy fiskalnej, zaprzestaje działalności na czas naprawy.
3. serwis naprawia kasę i wysyła kurierem "za pobraniem" do klienta.
4. klient zmuszony do odbioru przesyłki ze swoją kasą płaci za usługę czasami kilkakrotnie więcej niż zapłaciłby w serwisie regionalnym.

Jaką gwarancją objęte są urządzenia?
Producenci rzadko udzielają gwarancję na swoje urządzenia dłuższą niż 12 miesięcy. 5-cio letnia gwarancja na pamięć fiskalną to slogan reklamowy, awaria pamięci fiskalnej jest prawie niemożliwa. Niektóre serwisy udzielają gwarancję 5 letnią w przypadku podpisania z nimi abonamentowej umowy serwisowej lub przy dokonywaniu regularnych przeglądów technicznych urządzenia.

Czy kasę zakupioną w jednym serwisie mogę naprawiać w innym na terenie kraju?
Istotnie większość producentów posiada swoje autoryzowane punkty w większych miejscowościach w kraju, ale tyko serwis ufiskalniający urządzenia ma prawo je naprawiać. Serwis kasy wybieramy "dożywotnio", nie ma znaczenia, że w danym mieście istnieje serwis danego producenta, nie będzie mógł on dokonywać napraw bez kosztownych, skomplikowanych i czasochłonnych procedur związanych ze zmianą serwisu.
Koszt zmiany serwisu:
100-200 zł netto - koszt wniosku płatny u producenta kasy.
100-300 zł netto - koszt jaki pobiera nowy serwis przejmując zobowiązania pierwotnego.
- czas wydania decyzji przez producenta do 30 dni, producent może odmówić zmiany serwisu.
- o zmianie serwisu należy także powiadomić właściwy urząd skarbowy.

Jakie są koszty wdrożenia kasy fiskalnej?
Usługi wdrożenia kasy fiskalnej to koszt od 0 do 200 zł. Serwis może zafakturować je pod różnymi nazwami typu: fiskalizacja, szkolenie, programowanie, wdrożenie, instalacja czy dojazd do klienta. Przed zakupem urządzenia najlepiej wcześniej ustalić koszt instalacji kasy fiskalnej, często zdarza się że po zakupie kasy, której fiskalizacja, programowanie, szkolenie jest gratis musimy zapłacić dodatkowo za tzw. usługę wdrożeniową.

Czy opłaca się kupić używaną kasę fiskalną?
Zdarza się, że mamy możliwość kupna używanej kasy fiskalnej w bardzo atrakcyjnej cenie. Niestety, żeby móc używać taki sprzęt należy spełnić kilka warunków:
1. posiadać dowód zakupu kasy w postaci faktury VAT.
2. przeprowadzić w uprawnionym serwisie wymianę pamięci fiskalnej (koszt może być podobny do kosztu zakupu nowej kasy).
3. ufiskalnić urządzenie na własny NIP, także w autoryzowanym serwisie.
Należy także wziąć pod uwagę, że przy zakupie nowej kasy przysługuje nam odliczenie, a w przypadku używanej Urząd Skarbowy może je zakwestionować.

Autoryzowany Serwis Kas Fiskalnych
PHU RESET Mirosław Kaliszuk
ul.Widok 36
74-320 Barlinek
Tel. 95-7460011, 503-332-655

[Artykuł sponsorowany]

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.

Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.

Kod antyspamowy
Odśwież