Serwis informacyjny mieszkańców Barlinka i okolic

 

BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

 KWW Bernardy Lewandowskiej AKTYWNI

 BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

 KWW Bernardy Lewandowskiej AKTYWNI


 piątek 29 marca 2024r.   imieniny: Eustachy, Ostap, Wiktoryn

Reklama

Gomex Krzysztof Goryński

Szkoła Kierowców EFEKT

Mariusz Kuziel - Lewica

BARLINEK W NASZYCH SERCACH - Koalicja Obywatelska

TAK dla samorządu - PIS

KOALICJA SAMORZĄDOWA OK SAMORZĄD

INICJATYWA DLA BARLINKA

A A A
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (2)
JAK BĘDZIE PRZEBIEGAŁA ŚCIEŻKA ROWEROWA?

 W związku z przygotowywaniem dokumentacji niezbędnej do realizacji zadania pn. „Budowa drogi dla rowerów z Barlinka do Pełczyc - Etap II”, 28 września w barlineckim Ratuszu, odbyło się spotkanie, na którym przedstawiono dwa warianty uwzględniające zmianę przebiegu ścieżki rowerowej na ul. Pełczyckiej w Barlinku. Prezentacji obu wariantów, dokonał projektant Radosław Ostraszewski.

 

REKLAMA

 

Przebudowa drogi gminnej ul. Pełczyckiej i drogi wojewódzkiej w zakresie bezpiecznego prowadzenia ruchu rowerowego, przy jak najmniejszym oddziaływaniu obiektu drogowego na środowisko  to odcinki o długości 0 droga gminna ok. 800 m i droga wojewódzka ok. 375 m.

Wariant I – początek zlokalizowany jest przy ul. Dworcowej. Założono tam jezdnię o szerokości 7,0m z ciągami pieszo – rowerowymi po obu stronach. Od skrzyżowania z ul. Słowackiego jezdnia zostaje zwężona do 4,5m i taka szerokość pozostaje do końca przebudowywanej jezdni. Ciąg pieszo – rowerowy po lewej stronie drogi, zmienia szerokość do 3,0m i przechodzi w ścieżkę rowerową o szerokości 2,0m. Chodnik, który zlokalizowany jest po prawej stronie, pozostaje bez zmian. Chodnik z lewej strony zostanie rozebrany, natomiast ten po prawej stronie, będzie przedłużony. Zaprojektowano również jednostronną, dwukierunkową ścieżkę rowerową po prawej stronie jezdni o szerokości 2,0m, która przechodzi przez DW151 na jej lewą stronę, do starego nasypu kolejowego i dochodzi do istniejącej już ścieżki. Na drodze gminnej założono wybudowanie w czterech miejscach progów zwalniających, a na drodze wojewódzkiej wyspę spowalniającą ruch.

 

 

pobierz (pdf)

 

pobierz (pdf)

 

Wariant II – tak jak w przypadku wariant pierwszego, początek zlokalizowany jest przy ul. Dworcowej. Założono jezdnię o szerokości 7,0m z ciągami pieszo – rowerowymi po obu stronach. Ul. Pełczycką, ma przebiegać ciąg pieszo – jezdny z pełną dostępnością dla pieszych i rowerzystów oraz ograniczeniem dla ruchu samochodów. Wyłączeni z tego ograniczenia mają być mieszkańcy okolicznych posesji. W celu uspokojenia ruchu, zamontowane zostaną progi zwalniające, a na końcu drogi gminnej, zaprojektowano dwa place do zawracania. Istniejący chodnik pozostaje bez zmian. W dalszej części zaprojektowano jednostronną, dwukierunkową ścieżkę rowerową, po prawej stronie jezdni o szerokości 2,0m, która przechodzi przez DW151 na jej lewą stronę, do starego nasypu kolejowego i dochodzi do istniejącej już ścieżki. Zaprojektowano wyniesione skrzyżowanie na wysokości ul. Słowackiego. W czterech miejscach na drodze gminnej wybudowane zostaną progi zwalniające, a na drodze wojewódzkiej wyspę spowalniającą ruch. 

 

pobierz (pdf)

 

pobierz (pdf)

 

Spotkanie zostało zakończone dyskusją nad projektami. Jaki ostatecznie został wybrany? Czy będą „zmiksowane”? Tego jeszcze nie wiadomo. Oba warianty będą jeszcze konsultowane.

 

M.Przybylska

 

Spotkanie ws. koncepcji ścieżki rowerowej na ul. Pełczyckiej.

Opublikowany przez Barlinek24.pl Wtorek, 28 września 2021

 

 

Komentarze

Guest

Rozumiem, że to spotkanie w sprawie budowy "drogi dla rowerów" to nie jest konsultacja społeczna, bo gdyby nią była to wiedzielibyśmy o niej, z wyprzedzeniem, za pośrednictwem Barlinek24. pl oraz BIP Barlinek.

PS. Mam nadzieję, że z tych wariantów w praktyce nie powstanie żaden wariaT :)

Pozdrawiam. A. L.
+7

Guest

A mój wariant to dobrze by było aby taka ścieżka była wzdłuż tej średnicówki, przecież pas boczny wzdłuż tej drogi jest aby tamtendy móc zbudować taką ścieżkę od ul.Ogrodowej z wjazdem za Netto i dalej już przy srednicówce
+5

Guest

To ja dorzucę "swój" bezpieczny pomysł.Przekop pod drogą wojewódzką.Wiem że drożej ale za to bezpiecznie.To rozwiązanie widziałem w Holandii i tam się sprawdza przy ruchliwych drogach.Przynajmniej niech tyle będzie ponieważ położyliście kolej w Barlinku na łopatki to przynajmniej zróbcie to porządnie.Mam nadzieję ,że ten pomysł dotrze do osób odpowiedzialnych za nim ktoś przypłaci to życiem ponieważ zostanie przyjęte tańsze rozwiązanie a to jest tylko kwestia czasu tak samo jak wypadek z hulajnogą .Dziękuję za chwilę uwagi.
+4

Guest

A może trzeci wariant? Taki troszkę z innej beczki. Ścieżka rowerowa poprowadzona ul. Św Bonifacego do ronda, w obrębie którego będzie zlokalizowane przejście za drogę wojewódzką i za nią przedłużenie do istniejącej ścieżki.
Rondo trochę lepiej spowolni pojazdy niż wyspa, zlokalizowana za niebezpiecznym zakrętem zjeżdżając od strony Pełczyc. Brak konieczności wycinania drzew na Pełczyckiej, brak konieczności ingerencji w drogę wojewódzką. W razie konieczności można Św Bonifacego zrobić jednokierunkową co tam uspokoi ruch a i piesi chodzący do kościoła na tym zyskają. A może w przyszłości dojdzie do budowy ronda u zbiegu Dworcowej, Ogrodowej i pozostałych ulic co wyeliminuje problem wąskiego zjazdu w Św Bonifacego.
+2

Guest

Teraz się zastanawiacie ? A co robiliście wcześniej? Szkoda komentować. Przy okazji dziękuję za wykonanie jednego a bardziej niebezpiecznych rozwiązań drogowych w Polsce. Kolejna kwestia bezpieczeństwo na ścieżce rowerowej w miejscach przejazdu przez droga. Założę się że przy pierwszym śmiertelnym wypadku prokurator będzie miał co robić za takie wykonanie. Jak to u nas bywa byle było a już dalej pomyśleć o tym jak dziecko jadące z rodzicem wjedzie prosto pod koła to już nie ma komu pomyśleć. Gdzie barierki wymuszające zatrzymanie !
+14

Guest

Pomysły inwestycyjne naszej gminy są w ostatnim czasie na miarę filmów Barei... Najpierw pomysł na kontynuacje "średnicówki" ul. Długą, gdzie nie ma kompletnie na to miejsca i pełno wjazdów z posesji prywatnych, a teraz bezpieczne rozwiązanie przejazdu rowerów przez drogę na Pełczyce. Obie inwestycje będą stwarzały zagrożenie dla życia mieszkańców. Kwestia czasu...
P.S postawcie przynajmniej barierki przy dojeździe ścieżką do ulicy, tak aby wymuszały zatrzymanie się rowerów, bo tego brakuje na przejeździe na zakręcie przed Pełczycami

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.

Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.

Kod antyspamowy
Odśwież