Serwis informacyjny mieszkańców Barlinka i okolic

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 

SEWD Centrum Drewna

 

WATEX sp. z o.o.

 

LUX-TRANS

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 SEWD Centrum Drewna

 WATEX sp. z o.o.

 LUX-TRANS


 czwartek 18 lipca 2024r.   imieniny: Arnold, Erwin, Erwina

Reklama

A A A
0 1 1 1 1 1
Image
Wywiad z Burmistrzem
Rozpoczęta w ubiegłym roku budowa ulicy od 11-go Listopada do ul. Szosowej wzbudza duże zainteresowanie mieszkańców Barlinka. Aby zaspokoić tę ciekawość poprosiłem Burmistrza Zygmunta Siarkiewicza o informację na ten temat.

Panie Burmistrzu – ponieważ Wojewódzki Zarząd Dróg podjął decyzję o budowie obwodnicy dla Barlinka trasą nieczynnego torowiska, budowana ulica traci walor dużej obwodnicy dla miasta, co planowano w studium rozwoju miasta i gminy. Wszyscy jednak oceniają, że budowa tej ulicy jest konieczna. Proszę o szczegóły tej inwestycji.

Połączenie Górnego Tarasu z ulicą Szosową nigdy nie miało stanowić elementu jakiejkolwiek obwodnicy. Celem budowy tej drogi jest lepsze skomunikowanie tej części miasta, stworzenie alternatywnych wyjazdów z osiedla. Z jednej strony poprawiamy warunki życia mieszkańców Górnego Tarasu, no i oczywiście odciążamy komunikacyjnie centrum miasta. Inwestycja ta jest realizowana wspólnie z Powiatem Myśliborskim. Powiat sfinansuje dalszą modernizację ulicy Szosowej oraz drogi w kierunku Jaromierek. Gmina wspomniany odcinek drogi. Po 50% sfinansujemy połączenie tych dróg w formie ronda. Całkowita wartość zadania to 5,6 mln zł. z tego nasz udział to 3,2 mln zł.

Otrzymaliśmy również wsparcie ze środków Unii Europejskiej w wysokości ok. 1,7 mln zł. Zbudujemy drogę o długości 700 m. i szerokości 7 m, jak wspomniałem zakończoną rondem, chodniki i ścieżkę rowerową o szerokości 3,5 m,, kanalizację sanitarną i deszczową, sieć wodociągową oraz oświetlenie uliczne. Natomiast dla zagwarantowania bezpieczeństwa dojścia z osiedla do szkół i przedszkola zamontowana zostanie sygnalizacja świetlna a także zastosowane zostaną elementy spowalniania ruchu.

W studium i w planie miejscowym mamy natomiast zaplanowane obejście drogowe, ale od ulicy Szosowej za zakładami drzewnymi i dawnym BOMETEM do drogi wojewódzkiej w kierunku Lipian, tak, aby odciążyć od ruchu ciężarowego obszar w obrębie ulicy Przemysłowej. Jednak na razie nie jesteśmy w fazie projektowania tej inwestycji.

REKLAMA

Czytelnicy Kuriera Szczecińskiego z zaskoczeniem czytali artykuł o rozpoczęciu tej budowy przez Starostwo z pominięciem Pana osoby, chociaż wiemy, że nasza gmina partycypuje w kosztach tej budowy.

W Kurierze Szczecińskim widzieliśmy zdjęcie Starosty na tle drogi gminnej, gdzie w artykule wspomniał, iż jest to największa inwestycja drogowa w historii gminy. Nie jest to największa i co najważniejsze nie jedyna inwestycja. Największą jest realizowana przez samorząd województwa wspólnie z gminą przebudowa drogi wojewódzkiej 156 o wartości ok. 15 mln zł. Wstępnie umówiłem się z Marszałkiem Województwa, że połowa środków będzie pochodziła z Unii Europejskiej, a drugą połowę sfinansujemy solidarnie. Inwestycja obejmie przebudowę drogi od Wiewiórek do Barlinka oraz ulice Szosa do Lipian, 31 Stycznia z budową ronda w okolicy połączenia z ulicą Okrętową oraz ronda  w połączeniu z ulicą Niepodległości i Gorzowską.

Na odcinku miejskim poza chodnikami i jezdnią wykonana zostanie nowa kanalizacja deszczowa w tym odwodnienie ulicy Stodolnej, ciąg pieszo – rowerowy oraz nowe oświetlenie uliczne. Zakończenie planowane jest w 2011 r. Chcę wskazać bardzo ważny element – kanalizacja deszczowa wreszcie zapobiegnie zalewaniu ulic w dolnej części miasta. Ponadto w tym roku zmodernizujemy w pełni wraz z kanalizacją ulicę Fabryczną i część ulicy Ogrodowej, tak, aby poprawić bezpieczeństwo ruchu pojazdów. (Inwestycja też będzie miała wsparcie finansowe wojewody). Zbudujemy też drogę (4,1 km) od drogi wojewódzkiej do Moczydeł oraz zrealizujemy pierwszy etap przebudowy drogi w Mostkowie od cmentarza do wsi. Również planujemy przebudowy dróg gminnych w Rychnowie, Strąpiu oraz z Osiny do Janowa.

Image

Jak widać w tej kadencji stan dróg gminnych i wojewódzkich zdecydowanie się poprawi. Problemem nadal jest słabe zaangażowanie powiatu w modernizację swoich dróg na terenie naszej gminy.

Mimo wszystko uważam, że należało by w następnym etapie wybudować kolejną ulicę od ul. Szosowej do ul. Szosa do Lipian. Czy jest taka szansa?

Mam nadzieję, że w następnej kadencji będziemy realizować i to zadanie. Ale przypomnę, że obecnie jest przygotowywane o wiele większe przedsięwzięcie. Budowa drogi odciążającej centrum miasta od ulicy 31 Stycznia w kierunku Pełczyc po torowisku. Do końca tego roku będzie wykonana dokumentacja techniczna wraz z pozwoleniem na budowę. A w 2011 roku ma się rozpocząć realizacja. Dopiero to przedsięwzięcie pozwoli spokojniej mieszkać przy ulicach Niepodległości i 1-go Maja.

Dziękuję za ciekawe informacje. Życzę ich szybkiej realizacji.
Rozmawiał Stanisław Opatowicz

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.

Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.

Kod antyspamowy
Odśwież