Serwis informacyjny mieszkańców Barlinka i okolic

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 

SEWD Centrum Drewna

 

WATEX sp. z o.o.

 

LUX-TRANS

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 SEWD Centrum Drewna

 WATEX sp. z o.o.

 LUX-TRANS


 piątek 19 lipca 2024r.   imieniny: Alfred, Arseniusz, Lutobor

Reklama

A A A
0 1 1 1 1 1
Image
KONTRAKT SAMORZĄDOWY
W obecności marszałka województwa zachodniopomorskiego Olgierda Geblewicza i wicemarszałka Jarosława Rzepy, w Barlineckim Ośrodku Kultury podpisano Kontrakt Samorządowy, dzięki któremu w gminie Barlinek wykonanych zostanie kilka projektów inwestycyjnych i edukacyjnych.

   

Kontrakt, to nic innego jak dofinansowanie wspomnianych projektów. Projekty inwestycyjne obejmują: Wzmocnienie terenów inwestycyjnych “Starego Tartaku“ w Barlinku pod rozwój działalności turystycznej. Projekt polega na zagospodarowaniu i uzbrojeniu terenów inwestycyjnych o powierzchni ok. 1 ha przeznaczonych pod rozwój przedsiębiorczości w zakresie turystyki. Nieruchomość położona jest w południowej części miasta Barlinka w bezpośrednim sąsiedztwie naturalnego akwenu wodnego – malowniczego Jeziora Barlineckiego oraz centrum miasta. Obszar ten stanowi bardzo atrakcyjne miejsce dla lokalizacji działalności turystycznej i około-turystycznej. Zakres projektu obejmuje budowę dróg wewnętrznych wraz z pełnym uzbrojeniem terenów inwestycyjnych w media: kanalizację deszczową, sanitarną, sieć wodociągową, kanały technologiczne, oświetlenie.

Bezpośrednim efektem projektu będzie stworzenie zainteresowanym przedsiębiorcom warunków infrastrukturalnych dla lokowania i prowadzenia nowych inwestycji branży turystycznej. Teren objęty projektem jest wyodrębnioną częścią większej nie zagospodarowanej przez przedsiębiorców strefy inwestycyjnej o powierzchni ok. 8 ha, znajdującej się w obszarze objętym Planem miejscowym zagospodarowania przestrzennego terenu pomiędzy ulicami: Jeziorną, Gorzowską i brzegiem Jeziora Barlineckiego – tzw. „Starego Tartaku” Miasta i Gminy Barlinek. Planowany projekt zlokalizowany zostanie na obszarze wskazanym na mapie stanowiącej załącznik, który zostanie wyodrębniony i podzielony na mniejsze działki, pod działalność turystyczną, tak aby zwiększyć atrakcyjność kupna terenów przez Inwestorów (dotychczas Gmina odnotowała zainteresowanie tymi terenami, jednak żaden z Inwestorów nie był gotowy zakupić działki o tak dużej powierzchni- w związku z tą potrzebą zgłaszaną przez potencjalnych Inwestorów Gmina dokona podziału działek poprzez zmianę miejscowego planu zagospodarowania). Inwestycje przedsiębiorstw z branży turystycznej zlokalizowane zostaną w granicach obszaru objętego projektem. Realizacja projektu przyczyni się do stworzenia warunków do dalszego rozwoju przedsiębiorczości opartej na turystyce i tym samym powstania nowych miejsc pracy w sektorze turystycznym. Projekt będzie miał fundamentalny wpływ na rozwój turystyki na obszarze KS, jako branży gospodarki, która z uwagi na potencjał tkwiący w walorach przyrodniczych, krajobrazowych, historycznych i kulturowych tego terenu staje się regionalną specjalizacją.

REKLAMA

Zwiększenie atrakcyjności strefy inwestycyjnej w Barlinku. W ramach projektu zaplanowano rozbudowę sieci wodociągowej w mieście Barlinek o wodociąg Dn: 315 od Ronda Ofiar Katynia poprzez ul. Okrętową do ul. Szosa do Lipian wraz z modernizacją stacji podnoszenia ciśnienia III oraz budowę drogi wewnętrznej. Wodociąg będzie zasilał obszar strefy inwestycyjnej wyznaczonej Uchwałą nr XLII/603/2009 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 25 czerwca 2009 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania, droga umożliwi komunikację wewnątrz strefy. Strefa posiada niewykorzystany potencjał w postaci wolnych terenów inwestycyjnych. Niestety są one nieuzbrojone co zniechęca potencjalnych inwestorów, z kolei już funkcjonujące przedsiębiorstwa osiągnęły kres swoich możliwości rozwojowych. Barierą rozwojową obszaru jest deficyt  infrastruktury komunikacyjnej i wodociągowej. Prace budowlane obejmą roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, roboty montażowe rurociągów, modernizację stacji podnoszenia ciśnienia III oraz roboty nawierzchniowe. Budowa  centrum przesiadkowego oraz drogi dla rowerów z Barlinka do Pełczyc – odcinek Barlinek  -  granica gminy. Projekt obejmuje budowę centrum przesiadkowego, zatoki autobusowej dla komunikacji miejskiej oraz drogi dla rowerów. Początkiem drogi dla rowerów,  która biec będzie do granicy gminy, gdzie połączy się z drogą dla rowerów planowaną przez Gminę Pełczyce, będzie centrum przesiadkowe w Barlinku. Trasa uzupełni istniejący system ścieżek rowerowych, dzięki czemu stworzymy ich spójny system. Kluczowym elementem projektu jest centrum przesiadkowe dostosowane do potrzeb komunikacji autobusowej miejskiej i pozamiejskiej oraz oczekiwań rowerzystów.

W ramach centrum przesiadkowego powstanie przystanek autobusowy obsługujący miejską (w Barlinku funkcjonuje prywatna firma świadcząca usługi w tym zakresie)) komunikację zbiorową i zbiorową komunikację pozamiejską, parking dla samochodów osobowych i autobusów oraz infrastruktura pozwalająca na bezpieczne zaparkowanie rowerów, obejmująca m.in. zadaszoną wiatę. Ponadto w celu usprawnienia transportu zbiorowego oraz poprawy warunków korzystania z jego oferty, planuje się w ramach projektu budowę zatoczki wraz z rozbudową przystanku dla autobusów komunikacji miejskiej na największym osiedlu mieszkaniowym Górny Taras w Barlinku. Droga dla rowerów składać będzie się z dwóch wzajemnie uzupełniających się odcinków planowanych do realizacji przez Gminy Barlinek i Pełczyce.  Skomunikuje strefy inwestycyjne istniejące zarówno w Pełczycach jak oraz Barlinku i tym samym dwie podstrefy Kostrzyńsko Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (KSSSE).

Image 

W Barlinku jest to obszar wyznaczony na podstawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, gdzie obecnie funkcjonują m.in. firmy Barlinek S.A. i Caparo. W Pełczycach rozwija się natomiast podstrefa KSSSE o powierzchni ponad 23 hektarów, na której będą lokalizować swoją działalność przedsiębiorcy. Powstanie połączenie rowerowe konsolidujące obszar funkcjonalny obejmujący dwa miasta, liczący 14 241 mieszkańców Barlinek i liczące 2 649 mieszkańców Pełczyce (dane za 2014 źródło BDL). Trasa przebiegać będzie również przez miejscowości Wierzchno i Łyskowo, które łącznie zamieszkuje ok. 200 osób. Na odcinku miejskim zaplanowano jej przebieg wzdłuż ulic, na odcinku szlakowym (granica miasta – granica gminy) po trasie nieczynnej linii kolejowej łączącej Barlinek z Pełczycami.

Wykorzystanie nieczynnego torowiska stanowi silną stronę projektu. Pozwala na stworzenie bezpiecznego, bezkolizyjnego, „płaskego” – tj. o małym  pochyleniu poziomym ciągu komunikacyjnego. Przyjęte rozwiązanie ogranicza potencjalny negatywny wpływ inwestycji na środowisko i krajobraz. Projekt zakłada realizację kompleksowych rozwiązań dla całego miasta. Projekt usprawni funkcjonowanie komunikacji miejskiej, skonsoliduje jej ofertę z oferta dla rowerzystów. Połączy obszary funkcjonalne dwóch miast. Jego zadaniem jest ograniczenie indywidualnego transportu samochodowego w ruchu wewnątrz miejskim poprzez zwiększenie udziału transportu niezmotoryzowanego. W ramach projektu przewidziano prace nad dokumentacją techniczną wraz z procedurą OOŚ. Prace budowlane obejmą roboty przygotowawcze (m.in. pomiary, usunięcie krzewów), roboty ziemne, podbudowy, wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu, elementów ulic, nawierzchni i roboty wykończeniowe. Po zakończeniu prac budowlanych Beneficjent przeprowadzi kampanię informacyjno - promocyjną, która ma zachęcić potencjalnych użytkowników infrastruktury rowerowej do korzystania z niej.

PROJEKTY INWESTYCYJNE - KOSZTY
Wzmocnienie terenów inwestycyjnych “Starego Tartaku“ w Barlinku pod rozwój działalności turystycznej:
Wydatki - 1 500 000 zł. Dofinansowanie - 1 275 000zł.

Zwiększenie atrakcyjności strefy inwestycyjnej w Barlinku:
Wydatki - 2 000 000 zł. Dofinansowanie - 1 700 000zł.

Budowa  centrum przesiadkowego oraz drogi dla rowerów z Barlinka do Pełczyc – odcinek Barlinek  -  granica gminy:
Wydatki - 3 000 000 zł. Dofinansowanie - 2 550 000 zł.

PROJEKTY EDUKACYJNE - KOSZTY
Razem Odkrywamy – Publiczne Gimnazjum Nr 2:
Wydatki - 215 841 zł. Dofinansowanie - 186 400,29 zł.

Chcemy lepiej, chcemy więcej –  Szkoła Podstawowa Nr 1:
Wydatki - 235 095 zł. Dofinansowanie - 203 028,04 zł.

Chcę być lepszy – droga do dojrzałości – Publiczne Gimnazjum Nr 1:
Wydatki - 217 243 zł. Dofinansowanie - 187 611,05 zł.

I my możemy i potrafimy – Szkoła Podstawowa w Mostkowie:
Wydatki - 210 235 zł. Dofinansowanie - 181 558,95 zł.

Nowoczesna szkoła drogą do sukcesu - Szkoła Podstawowa Nr 4:
Wydatki - 448 081 zł. Dofinansowanie - 386 962,75 zł.

WYDATKI OGÓLEM - 7 826 495 zł
DOFINANSOWANIE - 6 670 561,08 zł

W imieniu gminy Barlinek, Kontrakt Samorządowy podpisał burmistrz Dariusz Zieliński. W trakcie spotkania przedstawiciele powiatu myśliborskiego, choszczeńskiego, gmin Myślibórz, Dębno i Pełczyce także podpisali dokumenty, dzięki którym otrzymają pieniądze na inwestycje na swoich terenach. Szczegóły w materiale filmowym.
js

Foto: monikary

 

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.

Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.

Kod antyspamowy
Odśwież