Serwis informacyjny mieszkańców Barlinka i okolic

 

BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

 KWW Bernardy Lewandowskiej AKTYWNI

 BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

 KWW Bernardy Lewandowskiej AKTYWNI


 czwartek 28 marca 2024r.   imieniny: Antoni, Jan, Krzesisław

Reklama

Gomex Krzysztof Goryński

Szkoła Kierowców EFEKT

Mariusz Kuziel - Lewica

BARLINEK W NASZYCH SERCACH - Koalicja Obywatelska

TAK dla samorządu - PIS

KOALICJA SAMORZĄDOWA OK SAMORZĄD

INICJATYWA DLA BARLINKA

A A A
0 1 1 1 1 1
barlinek

Nie 30 a 20 milionów złotych, zostanie przeznaczone na budowę obejścia Barlinka w ciągu drogi wojewódzkiej nr 151. Do przetargu stanęło pięć firm, z których cztery nie przekroczyły kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia, czyli 20 015 725,32 złotych (brutto).

Zadanie, realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WZ na lata 2014-20, jest odpowiedzią na prośby mieszkańców Barlinka o odciążenie centrum miasta od ruchu samochodów, szczególnie tych ciężarowych. W tej chwili w centrum przecinają się dwie drogi wojewódzkie: nr 151 Świdwin- Gorzów Wielkopolski i 156 Barlinek – Lipiany. Drogą nr 151 przejeżdża przez Barlinek średnio ponad 10 tys. samochodów w ciągu doby, tak wynika z analizy średniego dobowego ruchu pojazdów przeprowadzonej przez Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie.

REKLAMA

Jak już z pewnością Państwo wiedzą, obejście miasta ma być poprowadzone po starym nasypie kolejowym od ul. Pełczyckiej do ul. 31-go stycznia. Jego długość to niecałe 2,5 km. Wykorzystanie nasypu obniży koszty przygotowania inwestycji, takie jak wykup gruntów czy budowa nowej konstrukcji drogi. Projekt będzie realizowany dzięki podpisaniu porozumienia mieszkańców posesji graniczących z nasypem kolejowym z burmistrzem Barlinka i Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie. Na mocy porozumienia miasto zobowiązało się do udziału w kosztach budowy ekranów akustycznych, których domagali się mieszkańcy. Na spornym odcinku drogi zostanie też ograniczona prędkość.

barlinek

Zakres prac na placu budowy obejścia Barlinka obejmie rozbiórkę starych budynków kolejowych oraz rozbiórkę i budowę szeregu obiektów inżynierskich, w tym kładki dla pieszych na przedłużeniu ul. Kasprowicza, nowych wiaduktów nad ulicami Tunelową i Ogrodową oraz przebudowę przepustu. W projekcie jest też budowa dwóch skrzyżowań typu rondo (z ul. Św. Bonifacego i ulicami Dworcową i Fabryczną), a także budowa elementów spowalniających ruch, oświetlenia ulicznego, przebudowa sieci energetycznej, gazowej, wodociągowej, ciepłowniczej i teletechnicznej. Termin zakończenia to koniec września 2018 r.

monikary

Obwodnica śródmieścia dla Barlinka >>>

barlinek

Komentarze

+1

Alek

To może dzieląc to na drobne pieniążki należałoby zacząć od końca , czyli od Moczkowa i Pełczyckiej , a ostatni centralny fragment najbardziej "pracochłonny" na koniec i oddać całość do użytku ??? No ale tradycyjnie ma być do połowy i trochę tego i tamtego czyli tak swojsko . WAŻNE że się zacznie ... Poczekamy

Marceli

a ja tak sobie myślę, że trasa śródmiejska to dopiero początek drogi, a właściwie inwestycji w drogę. Aby się nie zadławić, tak sobie myślę, że trzeba najpierw, wreszcie, w końcu, najwyższy czas... zrobić owe 2,5 km do 31-go Stycznia, a następnie zaraz, niezwłocznie, natychmiast...rozgrzebać ciąg dalszy do Mysliborskiej i dalej gdzieś do Moczkowa....
Tak sobie myślę, że gdyby powstało jedno zadanie pt jedynie słuszna całościowa obwodnica.... to z racji kosztów zgrupowanych w jednym okresie, można by było nie uzyskać finansowania. I tak sobie myślę, że wkrótce ktoś nas zaskoczy ...

Alek

Jak wcześniej pisałem droga od nowego ronda do centrum i Gorzowska oraz Niepodległości będą ZKORKOWANE !!! . Nawet laik wie że "wpięcie " pseudo obwodnicy z powrotem do centrum jest porażką komunikacyjna bo korkuje obie te drogi . Ta pseudo obwodnica nie polepszy komunikacji w Barlinku . W trakcie zimy tiry będą na "slalomie" w dół i "męczarniach" pod górkę bo tradycyjnie zima zaskoczy służby odpowiedzialne za stan dróg. Pytam się dlaczego po raz kolejny robi się coś byle jak , w połowie , nie do końca przemyślane . Dlaczego nie robi się prawdziwej obwodnicy od ul. Pełczyckiej do Myśliborskiej i dalej do drogi 151???.
+2

Guest

pytam sie dlaczego droga bedzie szła w doł do ul. Gorzowskiej. Co będzie z dziećmi chodzącymi do szkoły przez ul. Gorzowską z osiedla przy ul. Stodolnej?.Ulicą bedą jechały duże samochody. Czy urzędnicy o tym pomyśleli?.Będzie Policja je przeprowadzała przez jezdnie przy rondzie na ul. Gorzowskiej? Pomyślcie dopoki nie zaczęły sie jeszcze prace.
+2

Guest

dlaczego obwodnica nie pójdzie dalej torami , aż w strone Moczkowa. Od Lidla do Gorzowskiej nie będzie można przejść przez ulicę. Czy ktoś o tym pomyslał?. Dopiero będą wypadki. Ale o tym nikt nie myśli.Liczą się tylko [pieniadze.

smax

Wykonawca inwestycji został ogłoszony jest nim firma Strabag:
http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/strabag-z-najtansza-oferta-na-obwodnice-barlinka-58926.html

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.

Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.

Kod antyspamowy
Odśwież