Serwis informacyjny mieszkańców Barlinka i okolic

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 

BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

 

SEWD Centrum Drewna

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

 SEWD Centrum Drewna


 sobota 20 kwietnia 2024r.   imieniny: Agnieszka, Czesław, Czech

Reklama

A A A
barlinek

Na nadzwyczajnej sesji barlineckiej Rady Miejskiej, radni musieli zająć się tematem dofinansowania 2 100 000 zł do budowanej obecnie trasy średnicowej. W trakcie jej obrad ścierały się głosy zarówno za, jak i przeciwko takiemu działaniu.

W materiale dźwiękowym przedstawiamy uzasadnienie, jakie przedstawił burmistrz Barlinka Dariusz Zieliński, w którym uzasadnia skąd taka kwota się wzięła. W dyskusji głos zabrali m.in.: Cezary Michalak, Romuald Romaniuk, Grzegorz Zieliński, Mariusz Maciejewski i radna Iwona Rudnicka. Ich wypowiedzi także w materiale dźwiękowym.

 

REKLAMA

Na koniec sesji doszło do głosowania. Za dodatkowymi pieniędzmi opowiedziało się 10 radnych. Przeciwko było 2. Od głosu wstrzymało się także 2 radnych.

js

barlinek

Burmistrz Barlinka - Dariusz Zieliński

barlinek

Radny Cezary Michalak

barlinek

Radny Romuald Romaniuk

barlinek

Radny Grzegorz Zieliński

barlinek

Radny Romuald Romaniuk

barlinek

 Przewodniczący Rady Miejskiej Mariusz Maciejewski

barlinek

Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej Iwona Rudnicka

 

 barlinek

 

 

Komentarze

+1

Guest

Cytuję Guest:
Problem nie tkwi w ekranach ani w odwodnieniu ale w samej radzie miasta tam zasiadają ludzie którzy kompletnie nie mają pojęcia o tego typu inwestycjach i lekką ręką wydają miliony złotych na coś co jest nie do końca przemyślane,oszacowane i przygotowane do realizacji.

Hm nie zauważyłem żeby spośród kandydatów do rady miasta chociaż jeden był inżynierem drogownictwa z uprawnieniami ;)
+1

Guest

Cytuję Guest:
Zastanawiam się jaką trasę obierze kierowca jadący z Gorzowa w stronę Strzelec.w tym przypadku obejście nie pomoże. Kierowca przejedzie jak obecnie przez centrum.zima inni kierowcy zamiast męczyć sie pod górkę koło Lidla również miastem się przetoczą.w razie kontroli będzie wymówka typu-panie władzo ja na Strzelce lecę. Kto mu udowodni że tak nie jest.obejście miasta w tamtym miejscu jest całkowicie nie trafione.

Chyba że pomiędzy rondem bankowym a solidarności będzie ograniczenie do 3,5 tony
+1

Marceli

czy oprócz tego, że płacimy więcej, ktoś jeszcze panuje nad wykonawcą? Przejazd pod nowym wiaduktem woła o pomstę do nieba. Deszcz padał. Widzieliście? Padał!!! I dziury znowu wylazły!!! Ile czasu potrzeba aby jakoś zakończyć rozgrzebane??? Przecież pod wiaduktem trzeba TYLKO zakończyć, dziury połatać, aby było normalnie. Na co czekają? Ile jeszcze bezmyślna nieruchawka będzie trwała??? Piękne plakaty wieszane na płotach obok wiaduktu, nie pomogą kierującym.
+6

Guest

Zastanawiam się jaką trasę obierze kierowca jadący z Gorzowa w stronę Strzelec.w tym przypadku obejście nie pomoże. Kierowca przejedzie jak obecnie przez centrum.zima inni kierowcy zamiast męczyć sie pod górkę koło Lidla również miastem się przetoczą.w razie kontroli będzie wymówka typu-panie władzo ja na Strzelce lecę. Kto mu udowodni że tak nie jest.obejście miasta w tamtym miejscu jest całkowicie nie trafione.
+18

Guest

Problem nie tkwi w ekranach ani w odwodnieniu ale w samej radzie miasta tam zasiadają ludzie którzy kompletnie nie mają pojęcia o tego typu inwestycjach i lekką ręką wydają miliony złotych na coś co jest nie do końca przemyślane,oszacowane i przygotowane do realizacji.
+9

Guest

A mogła by być piękna ścieżka rowerowa tam poprowadzone, nikt nie pomyślał o tym aby obok tej drogi taka wykonać.
Jeżeli o obejście chodzi mi to będzie zakaz paragonu wjazdu dla pojazdów pow. 7,5 t do centrum miasta. Więc wychodzi na to nie że będą wyjeżdżać na ul. Dworcowa w kierunku Strzelec i na odwrót. Na piwko nie wszystkie pojazdu tego typu będą się stosować do zakazu. A jeżeli chodzi o policję, to może na początku będą tego pilnować, a później i tak będzie to samo z powodu braków kadrowych.
Dlaczego nikt nie pomyślał, żeby zrobić wjazd na ta drogę od skrzyżowania dróg Tunelowa i Kręta?? Nie chodzi o wyjazd, ale o sam wjazd chociaż. Ale cóż, zobaczymy czy ta droga odciążyć Barlinek. Chciałbym po realizacji tego projektu, żeby znów powtorzyli pomiary wielkości ruchu samochodowego w centrum Barlinka, ciekawe czy nie będą podobne z tymi z lat poprzednich.
+20

Guest

Cala ta inwestycja jest jakaś chora. Obwodnica powinna zaczynać się przed granicami miasta i kończyć poza jego granicami. Taki układ rozwiązywałby problem nadmiernego ruchu kołowego w mieście. Tymczasem nie – wszystkie samochody i tak wpuszczamy do miasta.
Wydajemy horrendalną kwotę, bo kilkanaście milionów, na coś, co kompleksowo nie załatwia problemu. W Barlinku nie ma już innych potrzeb? Na dodatek kasę płacimy firmie, która zyski wywiezie za granicę. Brakuje miejscowych firm? Maldrobud nie brał udziału w przetargu? Okazuje się, że zachodnia firma była tańsza tylko na początku, bo do inwestycji już trzeba dopłacać grube miliony. Co będzie z gwarancją, jeżeli firma „schodzi z rynku” i później szukaj wiatru w polu? Zatrzymamy jakieś kwoty jako zabezpieczenie, ale czy wystarczająco dużo, aby faktycznie pokryły one ewentualne usterki? Ogromna inwestycja, którą wykonuje firma „schodząca z rynku” to jakaś farsa.
+18

Helena5

Koszmarnie droga średnicówka, która niewiele w Barlinku rozwiązuje. Wszystkie samochody i tak przez pół Barlinka będą musiały przejechać, żeby dostać się na średnicówkę. Psu na budę taki objazd.
Szkoda natomiast torowiska, bo może kiedyś nastałby czasy, gdy kolej znów miałaby szansę zawitać do Barlinka. Kolej to okno na świat, które władze Barlinka skutecznie zamknęły. Wielka szkoda, bo dopóki było torowisko, była nadzieja.
I przy okazji mam pytanie do pana przewodniczącego, który w RM zasiada od zawsze i pewnie zasiadał nadal będzie, czy zaszczycając swoją obecnością uroczystość otwarcia średnicówki planuje także swój równie ochoczy udział w pogrzebie kolei?
+19

Guest

1. zwiekszenie kosztów powinno być uzasadnione zmianami w projekcie
2.Odwodnienia , ekrany itp. powinne być przedmiotem projektu i jako takie nie mogą stanowić uzasadnienia zwiększenia kosztów.
3. Zmiany , októrych mówił burmistrz i przewodniczący sa tzw. zmianami istotnymi i wymagaja zmiany pozwolenia na budowę , co w praktyce oznacza zatrzymanie realizacji i uzasadnienie zmiany terminu .
Jest jeszcze jedno " brak nadzoru z strony gminy nad fazą projektową i realizacyjną inwestycji. I TO JEST PRAWDA
+17

Guest

Cytuję Guest:
Gdzie byli w trakcie tworzenia projektu ci, którzy po czasie zauważyli, że potrzebne są ekrany, zmiany barier na liniowe - nie widzieliście tego wcześniej? na etapie projektowanie? nie ma czegoś takiego, że nikt nie wie jaka jest konstrukcja betony na Ogrodowej - to trzeba sprawdzić najpierw - a nie się dziwić po fakcie...
o tym, ze pada deszcz a nawet ulewy to dowiedzieliśmy się w trakcie budowy? czy wiedzieliśmy PRZED tworzeniem projektu?

Gmina ma w umowie 25 procent udziału i w tym swoim procencie niech partycypuje te 13% zwyżki czyli nie 2100000 a 525000

a później niech rozliczy tych, którzy przeoczyli braki w projekcie

Jestem ciekawa kto kompetentny z ramienia gminy uczestniczył w ustalaniu zakresu robót podczas projektowania?

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.

Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.

Kod antyspamowy
Odśwież