sobota 21 maja 2022r.   imieniny: Donata, Jan, Kryspin, Wiktor

Reklama

Auto Serwis Barlinek

Gomex Krzysztof Goryński

Usługi dźwigowe - StalMaks Krzysztof Gilewicz

A A A
0 1 1 1 1 1

Gołym okiem widać, jak postępują prace na budowie obejścia Barlinka w ciągu DW151. Ronda już prawie gotowe, masa bitumiczna wylana, budowany jest wiadukt przy ul. Tunelowej a przy mającej powstać kładce prowadzącej z ul. Podwale do ul. Kasprowicza, wybudowano schody techniczne. W styczniu minie rok, odkąd mieszkańcy ulic położonych w pobliżu mostu i tych, którzy szli tamtędy do pracy, muszą korzystać z dróg alternatywnych.

Zapytaliśmy więc wykonawcę obejścia, kiedy można spodziewać się nowej kładki przy Barlineckim Ośrodku Kultury. Po zakończeniu procesu weryfikacji dokumentacji i zakończeniu wytworzenia prefabrykatów konstrukcji, rozpoczniemy montaż konstrukcji mostu łączącego ul. Podwale z ul. Kasprowicza. Planowany termin rozpoczęcia prac to przełom lutego i marca 2019 roku, natomiast obiekt ma zostać oddany do użytku pod koniec czerwca 2019 roku.

 

REKLAMA

Wielu mieszkańców Barlinka, przesyła do nas zapytania o termin naprawy nawierzchni drogi pod mostem przy ul. Ogrodowej. Kilka dni temu, otrzymaliśmy list od internauty, w którym czytamy m.in. 

 

Odkąd wykonawca umożliwił przejazd pod nowo wybudowanym wiaduktem, na portalu Barlinek24.pl pojawiło się już kilka artykułów na temat stanu nawierzchni asfaltowej po zakończonych pracach budowlanych. Skrupulatnie każdy z artykułów komentowali czytelnicy wyrażając swoje opinie nie tylko na temat stanu drogi, ale również na temat osób odpowiedzialnych za taki stan -począwszy od wykonawcy, a skończywszy na włodarzu miasta Barlinek. Fakt iż jest to ciągle „plac budowy” nie zmienia stanu rzeczy. Przede wszystkim chodzi mi o bezpieczeństwo!!! Osobiście byłem dziś świadkiem, jak spod kół samochodowych tłuczeń z zasypanych dziur wystrzeliwał w idących pieszych. Dowodem są liczne kamienie zalegające na chodniku a i ciekawy jestem czy owi piesi zgłosili komuś ten fakt, gdyż mogli doznać sporych obrażeń (kamienie spod kół wystrzeliwały niczym pociski).

 

Zapytaliśmy więc wykonawcę i o to. Po zakończeniu robót w pasie budowy obejścia Barlinka, zostanie wykonana nowa konstrukcja jezdni pod mostem przy ul. Ogrodowej. Prace będą realizowane na przełomie marca i kwietnia 2019 roku. Odpowiadając na pytanie czytelnika o zgłoszenia dotyczące zranień, bądź uderzeń kamieniami przechodniów, nasza redakcja nie odebrała takich sygnałów.

Czytelnik, pyta również o to, dlaczego w artykule z sierpnia tego roku, zamieściliśmy informację o tym, iż jesienią 2018 wykonawca pod wiaduktem przy ul. Ogrodowej wykona nową nawierzchnię asfaltową. Informacje, które publikujemy, są pozyskiwane od rzecznika prasowego wykonawcy. Jak dobrze wiemy, termin oddania do użytkowania obejścia Barlinka jest przesunięty, więc prawdopodobnie wszystkie prace na całym odcinku drogi będą miały opóźnienie.

A co z tunelem przy ul. Tunelowej? Zakończenie prac przy Tunelowej planowane jest na wiosnę 2019 roku. Termin może jednak ulec zmianie, jeśli warunki pogodowe uniemożliwią nam prowadzenie robót zimą.

monikary

 

Komentarze

-3

Guest

Cytuję Guest:
Chyba górkę koło Lidla będą zimą podgrzewać by ciężarówki mogły doczłapac się do tzw. Obejścia....


a po co podgrzewać, każdy rozsądny kierowca pojedzie prosto przez miasto jak dotychczas...
to obwodnica to psu na budę - szkoda tylko naszych podatków. Można by dużo ulic w Barlinku za to wyremontować
+17

Guest

Nawierzchnia na Ogrodowej, pod wiaduktem, powinna zostać zakończona w czerwcu 2018 roku, w momencie “puszczenia “ruchu pod tymże wiaduktem. Wciskanie kitu, że może do kwietnia przyszłego roku coś poasfaltujemy, jest ostatnim draństwem. Dla tych prac nie trzeba było ściągać wielkiego sprzętu, który w tym czasie asfaltował pierwsze warstwy na średnicówce. Dziury pod wiaduktem są niedopuszczalne i niebezpieczne dla użytkowników jezdni. Brak oznakowania pionowego o zwężonym pasie ruchu powoduje wpadanie kierowców w dziury podeszczowe, wypłukiwane systematycznie przy okazji każdej mżawki. Prowizorkę lubię na talerzu a nie na drodze publicznej. Nie można ludzi walić w rogi, że kiedyś coś tam zrobimy. Puściłeś ruch pod wiaduktem tzn masz odebrany front robót, dopuszczono jezdnię do eksploatacji. Jeżeli nie masz odebranego frontu robót, nikt nie odebrał zakończenia przeprawy – wykonawco czekaj roszczeń za zerwane zawieszenie.
Ciekawe, dlaczego Policja, wędrująca pod wiaduktem kilka razy dziennie nie zamknie przejazdu z uwagi na bezpieczeństwo uczestników ruchu??

Guest

Cytuję Guest:
Jeszcze jedno pytanie. Czy zwrociliscie panstwo uwage, ze chodnik przy wiadukcie na Ogrodowej jest wysoki? Jadac rowerem trzeba zejsc na jezdni z rowera by wejsc na chodnik. Wdzedzie sa takie lagodne "wjazdy" na chodnik

Po zakończeniu prac związanych z "średnicówką" pod wiaduktem na ulicy Ogrodowej zostanie położona nowa nawierzchnia, z tąd tak wysokie krawężniki. Było pisane o tym w niejednym artykule. Czytać ze zrozumieniem :)
+26

Guest

Kładka została zdemontowana jako jeden z pierwszych element rozbiórkowych. Zadam pytanie, czy osoba zatwierdzająca Tymczasowy Projekt Organizacji Ruchu wzięła pod uwagę przemieszczanie się pieszych? Co by nie powiedzieć droga alternatywna nie należy do komfortowych. Mając okazję zapytałam o to kierownika budowy, który w ramach wyczerpującej odpowiedzi zwrócił mi uwagę, że znajduję się na terenie placu budowy i czy wiem co mi grozi jeżeli czym prędzej go nie opuszczę.
Generalnie mieszkając na ul. Tunelowej niemal codzienne widzę postęp prac na budowie i jestem nim przerażona. Odpowiedzi rzecznika prasowego Wykonawcy, co do terminu zakończenia prac uzależnionego od warunków atmosferycznych są nieuzasadnione, gdyż do umowy na wykonanie robót budowlanych wymagany jest harmonogram, a każdy szanujący się wykonawca uwzględnia okres zimowy.
-7

Guest

Jeszcze jedno pytanie. Czy zwrociliscie panstwo uwage, ze chodnik przy wiadukcie na Ogrodowej jest wysoki? Jadac rowerem trzeba zejsc na jezdni z rowera by wejsc na chodnik. Wdzedzie sa takie lagodne "wjazdy" na chodnik
+20

Guest

Ta kladke mozna by szybciej zrobic.z ul. Przemyslowej dostac sie pieszo do miasta to duze nadkladanie drogi. Albo kolo lidla albo Sloneczna i dalej kolo netto.Tunelowa zamknieta kladki nie ma.masakra.
+17

Guest

Cytuję Guest:
Dlaczego asfalt jest wylewany na piach ? (drugie zdjęcie)

Po to żeby kolejne firmy miały co remontować w przyszłym roku, oczywiście po stosownych "przetargach"
+23

Guest

Różne bajki można opowiadać , ale dzieciom do poduszki. Tempo robót na tej drodze powinno być zapisane w księdze rekordów pod hasłem "wolniejsi od żółwia". Gdyby w takim tempie budowano autostrady to może byśmy ich mieli w kraju z 20 km albo mniej!

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska.

Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.