Serwis informacyjny mieszkańców Barlinka i okolic

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 

BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

 

SEWD Centrum Drewna

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

 SEWD Centrum Drewna


 piątek 19 kwietnia 2024r.   imieniny: Adolf, Adolfa, Adolfina, Alf

Reklama

A A A
5 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (1)
BUDOWA DROGI DLA ROWERÓW Z BARLINKA DO PEŁCZYC

Kilka dni temu, gmina Barlinek opublikowała ogłoszenie, mające na celu znalezienie wykonawcy robót budowalnych zadania „Budowa drogi dla rowerów z Barlinka do Pełczyc”, etap II: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 151 oraz ul. Pełczyckiej w Barlinku.

 

REKLAMA

 

Inwestycja ta, ma polegać na budowie ścieżki rowerowej o długości łącznej ok. 1200m. Zakres robót obejmuje odcinki drogi wojewódzkiej nr 156 i 151 w kierunku Pełczyc, drogi gminnej przy ul. Pełczyckiej, odcinek drogi gminnej (pas drogowy drogi rowerowej, połączenie z istniejącą ścieżką rowerową). W specyfikacji, jest też zawarty punkt związany z budową miejsca przesiadkowego dla rowerzystów. Jak to ma wyglądać w rzeczywistości?

Zapraszamy do zapoznania się z projektami. Jak powiedział na ostatniej sesji Rady Miejskiej burmistrz Barlinka Dariusz Zieliński, inwestycja ma zostać zakończona w czerwcu 2023r., a wstępny koszt przebudowy to 2 800 000 zł. Więcej informacji w materiale filmowym.

 

M.Przybylska

 

pobierz (pdf)

pobierz (pdf)

 

 

Komentarze

-3

Guest

Cytuję Guest:
Ach, gdyby tak 'ludy' wiedziały w jakie pole mają nas te ścieżki rowerowe (i nie-rowerowe) wyprowadzić to by już dawno wyszły na ulice.

Pozdrawiam i zachęcam do 'łączenia kropek' aby zobaczyć dobrze całość.

No jak w jakie pole? 2035 zakaz używania samochodów spalinowych!!! Na wakacje nad morze będziemy pedałować jak beduini!!!
-4

Guest

Ach, gdyby tak 'ludy' wiedziały w jakie pole mają nas te ścieżki rowerowe (i nie-rowerowe) wyprowadzić to by już dawno wyszły na ulice.

Pozdrawiam i zachęcam do 'łączenia kropek' aby zobaczyć dobrze całość.
+3

Guest

Tak sobie myślę, a może najprostsze rozwiązania są najlepsze. Zatem odcinek od końca obecnej ścieżki do skrzyżowania obwodnica-Pełczycka po północnej stronie (wystarczy wyrównać dawny nasyp kolejowy do poziomu obwodnicy wycinka objęłaby parę samosiejek). Potem przejazd przez obwodnicę tam gdzie skrzyżowanie. I żadnej ścieżki na Pełczyckiej tylko uspokojenie ruchu i strefa 30. Można nawet zrobić spowalniacze by skłonić kierowców do jazdy przez Dworcową. Jakby nie było już teraz nie ma tam tirów, ruch samochodów nie jest taki jak na obwodnicy a widok na jezioro przepiękny. Nie wycinamy ani jednego drzewa. Zaoszczędzimy sporo kasy. Same plusy.

Ale to by pan inżynier był chory. Bo jak to - drzew nie wycinać, asfaltu nie wylewać?
+2

Guest

Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
O jakich nowatorskich rozwiazaniach mówisz?

Koniecznosc poprowadzenia sciezki na ostatnim odcinku rodzajem pomostu -lewa strona w kierunku Pelczyc- ze wzgledu na zbyt waski nasyp;Odpada wtedy koniecznosc przekraczania drogi.Trudne ? Troche tak. Ale rozwiazuje wszystkie problemy. Nie takie rzeczy sie projektuje i buduje.


Wymyślać pomysły można. Ale trzeba też patrzeć na koszty tych "nowatorskich" rozwiązań.
Poza tym należy zapewnić dojazd dla rowerów również w innych kierunkach niż tylko do 31 Stycznia.

1) Nic nie jest drozsze od pieniedzy. Jesli stac nas na zabetonowanie kilku milionow w fontanne naprzeciw Urzedu,to chyba jestesmy zamozni? Dzis wszyscy wylaczaja fontanny (oszczednosci !!!) ,my bedziemy otwierac 2) Rondo Dworcowe zbiera ruch z wszystkich kierunkow - ul.Dworcowa - z Centrum , ul.Ogrodowa i Fabryczna -Gorny Taras i przyleglosci. Zamiast betonowac ostatni placyk w miescie i wycinac dziesiatki drzew pod sciezke,lepiej zbudowac pomost,ktory rzeczywiscie bylby tarasem widokowym. Jak pieknie sprawdzil sie pomost nad jeziorem - za hotelem Barlinek -trudno sobie wyobrazic,zeby go nie bylo. Wiec moze jednak ?

Po pierwsze, nie kosztowałoby to na pewno kilku milionów.
Po drugie, warto zapytać właścicieli nieruchomości na Okrężnej, czy są zadowoleni z ze ścieżki rowerowej i punktu widokowego na jezioro nad swoimi działkami .

Poza tym, ciekawe, może analizowano inne możliwości przebiegu ścieżki, w tym wzdłuż obwodnicy. Ale budowę ścieżki przy obwodnicy musiałoby już przedsięwziąć Województwo.

Jesli obwodnice wybudowano za dwadziescia kilka mln, - 2 km drogi, 2 powazne wiadukty, 2 ronda i 2 skrzyzowania oraz kladka nad jezdnia,to jak myslisz,ile moze kosztowac smieszny pasek asfaltu o szer.2 m i pomost o dl.ok.200 m? I to mimo zwyzki cen. Zauwaz,ze teren jest na razie nieuzytkiem,wiec budowa nikomu nie przeszkadza. Budowa istniejacych sciezek to inwestycje wojewodzkie,wiec to wojewodztwo powinno byc inwestorem. W momencie oddania obwodnicy (troche pozniej), ul.Pelczycka stala sie droga gminna,stad inwestycja miasta. W tym miejscu nie ma dzialek,zabudowania sa w duzej odleglosci,wiec nie ma kolizji.
-1

Guest

Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
O jakich nowatorskich rozwiazaniach mówisz?

Koniecznosc poprowadzenia sciezki na ostatnim odcinku rodzajem pomostu -lewa strona w kierunku Pelczyc- ze wzgledu na zbyt waski nasyp;Odpada wtedy koniecznosc przekraczania drogi.Trudne ? Troche tak. Ale rozwiazuje wszystkie problemy. Nie takie rzeczy sie projektuje i buduje.


Wymyślać pomysły można. Ale trzeba też patrzeć na koszty tych "nowatorskich" rozwiązań.
Poza tym należy zapewnić dojazd dla rowerów również w innych kierunkach niż tylko do 31 Stycznia.

1) Nic nie jest drozsze od pieniedzy. Jesli stac nas na zabetonowanie kilku milionow w fontanne naprzeciw Urzedu,to chyba jestesmy zamozni? Dzis wszyscy wylaczaja fontanny (oszczednosci !!!) ,my bedziemy otwierac 2) Rondo Dworcowe zbiera ruch z wszystkich kierunkow - ul.Dworcowa - z Centrum , ul.Ogrodowa i Fabryczna -Gorny Taras i przyleglosci. Zamiast betonowac ostatni placyk w miescie i wycinac dziesiatki drzew pod sciezke,lepiej zbudowac pomost,ktory rzeczywiscie bylby tarasem widokowym. Jak pieknie sprawdzil sie pomost nad jeziorem - za hotelem Barlinek -trudno sobie wyobrazic,zeby go nie bylo. Wiec moze jednak ?

Po pierwsze, nie kosztowałoby to na pewno kilku milionów.
Po drugie, warto zapytać właścicieli nieruchomości na Okrężnej, czy są zadowoleni z ze ścieżki rowerowej i punktu widokowego na jezioro nad swoimi działkami .

Poza tym, ciekawe, może analizowano inne możliwości przebiegu ścieżki, w tym wzdłuż obwodnicy. Ale budowę ścieżki przy obwodnicy musiałoby już przedsięwziąć Województwo.

Guest

Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
O jakich nowatorskich rozwiazaniach mówisz?

Koniecznosc poprowadzenia sciezki na ostatnim odcinku rodzajem pomostu -lewa strona w kierunku Pelczyc- ze wzgledu na zbyt waski nasyp;Odpada wtedy koniecznosc przekraczania drogi.Trudne ? Troche tak. Ale rozwiazuje wszystkie problemy. Nie takie rzeczy sie projektuje i buduje.


Wymyślać pomysły można. Ale trzeba też patrzeć na koszty tych "nowatorskich" rozwiązań.
Poza tym należy zapewnić dojazd dla rowerów również w innych kierunkach niż tylko do 31 Stycznia.

1) Nic nie jest drozsze od pieniedzy. Jesli stac nas na zabetonowanie kilku milionow w fontanne naprzeciw Urzedu,to chyba jestesmy zamozni? Dzis wszyscy wylaczaja fontanny (oszczednosci !!!) ,my bedziemy otwierac 2) Rondo Dworcowe zbiera ruch z wszystkich kierunkow - ul.Dworcowa - z Centrum , ul.Ogrodowa i Fabryczna -Gorny Taras i przyleglosci. Zamiast betonowac ostatni placyk w miescie i wycinac dziesiatki drzew pod sciezke,lepiej zbudowac pomost,ktory rzeczywiscie bylby tarasem widokowym. Jak pieknie sprawdzil sie pomost nad jeziorem - za hotelem Barlinek -trudno sobie wyobrazic,zeby go nie bylo. Wiec moze jednak ?
+4

Guest

Dobrze nie obejrzałem planu ale kwestią ważną jest, z ktorej strony chcą wycinać drzewa. Jeśli wytną te od strony jeziora to gwarantuję, że przy oberwaniach chmur cala skarpa spłynie do jeziora Chmielowego ( a już tak się zdarzało w przeszłosci kawalkami) aż obsunięcia będą powoli pełznąć do asfaltu na Pełczyckiej. Broń Boże ruszać te drzewa od strony jeziora bo katastrofa murowana.
-4

Guest

Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
O jakich nowatorskich rozwiazaniach mówisz?

Koniecznosc poprowadzenia sciezki na ostatnim odcinku rodzajem pomostu -lewa strona w kierunku Pelczyc- ze wzgledu na zbyt waski nasyp;Odpada wtedy koniecznosc przekraczania drogi.Trudne ? Troche tak. Ale rozwiazuje wszystkie problemy. Nie takie rzeczy sie projektuje i buduje.


Wymyślać pomysły można. Ale trzeba też patrzeć na koszty tych "nowatorskich" rozwiązań.
Poza tym należy zapewnić dojazd dla rowerów również w innych kierunkach niż tylko do 31 Stycznia.
+6

Guest

Cytuję Guest:
O jakich nowatorskich rozwiazaniach mówisz?

Koniecznosc poprowadzenia sciezki na ostatnim odcinku rodzajem pomostu -lewa strona w kierunku Pelczyc- ze wzgledu na zbyt waski nasyp;Odpada wtedy koniecznosc przekraczania drogi.Trudne ? Troche tak. Ale rozwiazuje wszystkie problemy. Nie takie rzeczy sie projektuje i buduje.

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.

Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.

Kod antyspamowy
Odśwież