niedziela 4 grudnia 2022r.   imieniny: Barbara, Biernat, Piotr

Reklama

MICHALSKI APARTMENTS

A A A
0 1 1 1 1 1
Image
Caparo Forging Bomet

Zaszczepioną z doświadczeń firmy CAPARO Holding formę kontaktu z klientami i współpracownikami firmy zaproponowała nam firma CAPARO FORGING BOMET. 10 września 2009 roku był mianowicie Dniem Otwartym. Przygotowania w zakładzie trwały kilka dni.

 

 

Na placu przed firmą ustawiono specjalny namiot wyposażony w aparaturę nagłaśniającą i wideo oraz stoliki dla gości. Specjalne miejsce zajęła chluba firmy – samochód CAPARO T1 – samochód o największym przyśpieszeniu na świecie spośród pojazdów dopuszczonych do ruchu po na drogach publicznych. Pojazd jest wykonany z ultralekkich materiałów i podzespołów, których 90% produkowanych jest w firmach należących do holdingu.

Dane techniczne: Samochód jest wspólnym dziełem Bena Scotta-Geddesa i Grahama Halsteada, do których dołączył Gordon Murray. Twórcy Caparo T1 są nie tylko byłymi konstruktorami Formuły 1, ale pracowali także nad supersportowymi modelami McLaren F1 i Mercedes-Benz SLR McLaren. Po roku testów i strojenia Caparo T1 opublikowano oficjalne dane techniczne. Za dwumiejscowym kokpitem zamontowano wolnossący 8-cylindrowy silnik o pojemności 3,5 l. Jednostka oferuje moc 425 kW (575 KM) przy 10 500 obr./min i moment obrotowy 420 Nm przy 9000 obr./min, co przy masie zaledwie 550 kg oznacza moc właściwą 1045 koni na tonę.

Image

Tak więc chyba nikogo nie zaskoczy, że samochód może przyśpieszać od 0 do 96 km/h w 2,5 s, a do 160 km/h w 5 s. Caparo T1 ma nie tylko piekielne przyśpieszenie, ale do zatrzymania z 160 km/h wystarcza mu 3,5 s. Z przednimi kołami oddzielonymi od karoserii i naruszającymi aerodynamikę auta oraz z zestrojeniem do jak najlepszego zachowania na torze wyścigowym Caparo T1 nie jest rekordzistą w kategorii prędkość maksymalna. Jednak wynik w granicach 300 km/h i tak jest bardzo dobry.

Konstrukcja samochodu podobna jest do bolidów F1, tak więc silnik zamontowano w nadwoziu niosącym, które tworzy węglowo-aluminiowy monokok. Moc 8-cylindrowego silnika przenoszona jest na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów i dyferencjału ze zwiększonym tarciem. Również przednia i tylna oś nie zaprzeczą, że są dziełem konstruktorów Formuły 1. Układ hamulcowy tworzą stalowe tarcze o średnicy 355 mm na wszystkich kołach z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi z tyłu. Bezpieczeństwo załogi zapewnia konstrukcja podobna do bolidu F1 z sztywnym przedziałem dla kierowcy i pasażera, wzmocnionym usztywnioną stalą i strefami zgniotu w kompozytowym przedzie. Fotele otrzymały 6-punktowe pasy bezpieczeństwa kompatybilne z systemem HANS chroniącym kręgi szyjne. W razie pożaru zadziała system gaśniczy. Oczywiście samochód, który jest bolidem Formuły 1 zalegalizowanym do eksploatacji na zwykłych drogach, nie jest tani. Cenę podstawową Caparo T1 ustalono na poziomie 190 tys. funtów.

Około godziny 11:30 rozpoczęła się część oficjalna. Jako pierwszy głos zabrał prezes zarządu Caparo Forging BOMET, Jarosław Kłopotek, który podziękował przybyłym za przyjęcie zaproszenia na dzień otwarty. Wyraził też nadzieję, że wszystkim spodoba się ta nowa forma kontaktów biznesowych i personalnych.

Po symbolicznym toaście powitalnym głos zabrał Chris Hammond – dyrektor zarządzający Caparo Forging Europe – jednolitej organizacji handlowo-marketingowej, obsługującej klientów Caparo. Stwierdził on, że wprowadzanie zmian i „nowej energii” nigdy nie jest łatwe, jednakże cały zespół pracowników Bometu jest dumny ze swoich osiągnięć i chciałby podzielić się tymi osiągnięciami. Podziękował za wsparcie działań firmy i zauważył, że bez ciągłego wsparcia udzielanego przez klientów, Burmistrza Barlinka, związki zawodowe, partnerów współfinansujących działalność Caparo w Polsce, właścicieli firmy na czele z dyrektorem panem Angadem Paulem, a przede wszystkim pracowników, którzy z pełnym poświęceniem i zaangażowaniem bardzo ciężko pracują, to, co zobaczą dziś goście nie byłoby możliwe. Połączenie najlepszych polskich, hinduskich i angielskich zasad i ciężkiej pracy daje to, czym z dumą chcemy się z Państwem podzielić. Jesteśmy dumni z zainstalowania nowego sprzętu, z poprawy procesów technologicznych, z inwestycji w budynki i infrastrukturę. Jesteśmy dumni z otrzymania akredytacji ISO 9001 i TS16949, a także z wprowadzenia nowoczesnych praktyk na światowym poziomie tzw. 5S i naszej kadry pracowniczej, która jest dobrze wyszkolona i ma bardzo duży zapał. Grupa Caparo jest rozwijającą się firmą i poprawa funkcjonowania zakładu jest uosobieniem tego rozwoju. Zakład w Barlinku obecnie dobrze funkcjonuje i jest uzupełnieniem naszych zakładów w Anglii, co pozwala nam coraz lepiej konkurować.

REKLAMA

Następnie głos zabrał dyrektor i współwłaściciel grupy Caparo Pan Angad Paul. Postawił on za przykład realizację projektu samochodu CAPARO T1 jako próbkę ambicji, możliwości i determinacji we wszystkim, co robi grupa Caparo. Ten „kawałek szaleństwa” jak nazwał samochód jest właśnie tutaj, aby to pokazać. Ponadto zobowiązał się, że każdy produkt wytworzony przez firmę będzie miał jakość pojazdu CAPARO T1.

Następnie przybyli goście zostali zaproszeni na wizytę w zakładzie. Zwiedzanie odbyło się w sześciu grupach, każda z przewodnikiem i tłumaczem. Trasa prowadziła przez Kuźnię, Centralną Krajalnię, Oczyszczalnię, Hartownię, Narzędziownię, Armaturę, Spawalnię i Magazyn Wyrobów Gotowych. W trakcie mozna było porozmawiać o szczegółach technicznych produktów, maszyn itp. Po powrocie do hali namiotowej goście zjedli lunch i zostali zapoznani z historią rozwoju firmy Caparo w Anglii, Indiach i w Polsce oraz charakterystyką jej produkcji, grupami odbiorców, możliwościami i największymi atutami.

Około godziny 15.00 w budynku biurowym odbyła się krótka konferencja prasowa, w której uczestniczył Dyrektor naczelny grupy Pan Angad Paul i Jarosław Kłopotek, Prezes Caparo Forging Bomet.

Po jej zakończeniu zaproszeni goście mogli skorzystać z wycieczki po Barlinku lub przejażdżki po jeziorze Barlineckim. Równolegle rozpoczęło się spotkanie integracyjne załogi i rodzin pracowników przy grillu i muzyce.

Jako podsumowanie ostatnich działań wokół bliskiego wszystkim Barliniakom „BOMETU” warto przytoczyć skrót wypowiedzi prezesa Caparo Forging Bomet:

Dzisiejsza uroczystość i dzień otwarty jest przykładem przenoszenia na nasz grunt nowej kultury biznesowej. Jest to nowa forma kontaktów z naszymi klientami biznesowymi. Tworzymy wokół Bometu jak najlepszy klimat, budujemy pozytywne relacje z naszymi klientami, władzami lokalnymi i pracownikami.

Image

Jednym z przykładów nowych rozwiązań organizacyjnych jest „managing room” – sala, którą po polsku nazywamy „salą parametryzacji i wskaźników operacyjnych”. Jest to przejaw nowej kultury zarządzania i komunikacji z załogą – służy nam do sprawnego rozwiązywania problemów pojawiających się w zakładzie produkcyjnym.

Jak wszyscy zostaliśmy dotknięci cyklem koniunkturalnym lecz korzystamy intensywnie z doświadczeń firmy CAPARO, która na zachodnim rynku funkcjonuje już wiele lat. Budując naszą sprawność operacyjną, redukując wydatki, prowadząc intensywne remonty przygotowujemy się na poprawę sytuacji na rynku, która prawdopodobnie, może nie w najbliższych tygodniach (jesteśmy realistami), ale kwartałach ulegnie znaczącej zmianie. Aby sprostać nowej sytuacji powołaliśmy nową strukturę pod nazwą Caparo Forging Europe.

Robimy też wszystko, aby zapewnić trwałość przepływom finansowym, co jest podstawową przesłanką dla zapewnienia spokojnej przyszłości naszym pracownikom. Staramy się rozwijać nasz rynek zbytu nie tylko w Polsce, ale i w Europie, czemu służy również powstanie Caparo Forging Europe. Mamy nadzieję, że w najbliższej przyszłości odczujemy pozytywne skutki obecnej polityki firmy i nie tylko utrzymamy obecne zatrudnienie, ale będziemy mogli zaoferować nowe miejsca pracy.

Informacje na temat Caparo Forging Europe
Caparo Forging Europe, część składowa Caparo Engineering jest firmą handlową skierowaną na potrzeby wszystkich klientów na produkty kuźnicze w Europie. Organizacja opiera się na następujących dostawcach: Caparo Forging Clydesdale(z zakładami w Dudley i Hartlepool w Wielkiej Brytanii), Caparo Forging Bomet (zakład w Barlinku w Polsce) oraz Caparo Forging India (zakład w Chennai). Jako jednolity punkt kontaktowy dla wszystkich klientów na wyroby kuźnicze w Europie, Caparo Forging Europe jest odpowiedzialny za cały proces sprzedaży, od zapytania ofertowego i opracowania projektu przez złożenie zamówienia, harmonogramu aż do dostaw odkuwek oraz odkuwek obrabianych dla klientów w całej Europie. Firma dysponuje szerokim asortymentem pras (obecnie do 6,3 ton), młotów oraz maszyn CNC. Ofertę produkcyjną firmy stanowi również montaż, spawanie jak i obróbka cieplna we własnym zakresie. Pion techniczny firmy, dzięki możliwości projektowania w systemie CAD/CAM z symulacją 3D, jest w stanie poprowadzić projekty prototypowe wyrobów. Wszystkie zakłady w ramach dywizji Caparo Forging  posiadają akredytację ISO/TS16949.

Informacje na temat Caparo Engineering
Caparo Engineering Ltd, oddział Caparo Industries plc został utworzony w 1998 roku z małych i średnich firm z sektora metalowego będących w posiadaniu Caparo w Wielkiej Brytanii. Obecnie Caparo Engineering składa się z następujących  firm: Armstrong Precision Components Ltd, Caparo Aluminium, Caparo Forging, Clydesdale Jones, Caparo Testing Technologies oraz CMT Engineering oraz ich zakładów zlokalizowanych w środkowej i północno – wschodniej Anglii oraz w Polsce. Caparo Engineering Ltd specjalizuje się w projektowaniu, produkcji oraz światowej dystrybucji wyrobów do przemysłu zbrojeniowego, lotniczego, energetycznego, samochodowego, kolejowego, petrochemicznego, rolniczego, turystycznego, morskiego oraz inżynierii ogólnej.

EMKA

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska.

Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.