Serwis informacyjny mieszkańców Barlinka i okolic

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 

SEWD Centrum Drewna

 

WATEX sp. z o.o.

 

LUX-TRANS

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 SEWD Centrum Drewna

 WATEX sp. z o.o.

 LUX-TRANS


 wtorek 16 lipca 2024r.   imieniny: Andrzej, Benedykt, Stefan

Reklama

A A A
0 1 1 1 1 1
Image
Pierwszy odcinek oddany
Od 26. maja możemy już jeździć częścią nowej trasy S3. Do użytku kierowców oddano odcinek od węzła Klucz, do węzła Pyrzyce.  Odcinek ten jest częścią projektu budowy drogi S-3 na odcinku Szczecin - Gorzów Wielkopolski.

 

Odcinek o długości 28,2 kilometra umożliwi bezpieczny i komfortowy dojazd z podszczecińskiego węzła „Klucz” na autostradzie A-6 do zlokalizowanego na przecięciu z drogą wojewódzką numer 122 węzła „Pyrzyce” położonego w rejonie miejscowości Parnica. Umożliwienie przejazdu tym fragmentem S-3 usprawni ruch w zbliżającym się okresie wakacyjnym. Kierowcy zyskują możliwość ominięcia centrum Pyrzyc oraz skrzyżowania dróg krajowych numer 3 i 10 w Szczecinie - Płoni, gdzie szczególnie w weekendy tworzą się uciążliwe korki.

Wyraźnemu skróceniu i uproszczeniu ulegnie też alternatywna trasa turystyczna nad morze prowadząca dotychczas przez m. Myślibórz, Rów, Banie i Gryfino do autostrady A6. W związku z tym, że droga wojewódzka numer 122 nie jest dostosowana do przenoszenia nacisków na oś większych niż 8 ton, do czasu otwarcia kolejnego odcinka S-3 od węzła Pyrzyce do węzła Myślibórz takie samo ograniczenie będzie obowiązywało również na odcinku Klucz – Pyrzyce drogi S-3. Otwarcie odcinka do węzła Myślibórz (na zdjęciach), przez który S-3 połączy się z siecią dróg krajowych przewidziane jest na wrzesień 2010 roku. 

REKLAMA

Prace przy realizacji największego projektu drogowego w północno – zachodniej Polsce na odcinku Klucz – Pyrzyce rozpoczęły się 18 lutego 2008 roku. Roboty realizowało konsorcjum firm, którego liderem była firma Herman Kirchner GmbH. Nowa trasa jest dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Ma długość 28,2 kilometra, przebiega w całości zupełnie nowym śladem, z dala od miejscowości. Droga jest w pełni bezkolizyjna i wygrodzona od otaczającego terenu. Połączenie z pozostałymi drogami zapewniają 3 węzły drogowe.

Łącznie powstało 30 wiaduktów, z czego 9 pełni rolę przejść dla dużych zwierząt. Inwestycja obejmowała również budowę kanalizacji deszczowej, urządzeń oczyszczających wody opadowe, ekranów akustycznych, dróg dojazdowych o łącznej długości 34 kilometrów oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w rejonie węzła Pyrzyce. Budowa drogi kosztowała 686,5 miliona złotych. Projekt powstał przy współfinansowaniu Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.
JS

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.

Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.

Kod antyspamowy
Odśwież