Serwis informacyjny mieszkańców Barlinka i okolic

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 

BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

 

SEWD Centrum Drewna

 

Barlinek Inwestycje Sp. z o.o.

 BORNE FURNITURE Sp. z o.o.

 SEWD Centrum Drewna


 sobota 20 kwietnia 2024r.   imieniny: Agnieszka, Czesław, Czech

Reklama

A A A
3 1 1 1 1 1 Ocena 3.00 (4)
WIELE PYTAŃ I WATPLIWOŚCI

W Barlineckim Ośrodku Kultury 10 czerwca odbyło się spotkanie dotyczące budowy obejścia miasta Barlinek, w ciągu drogi wojewódzkiej 156 - etap drugi. Nowa droga poprowadzi od ulicy 31 Stycznia, przez ulicę Długą do ulicy Gorzowskiej. W spotkaniu udział wzięli projektanci drogi.

 

REKLAMA

 

Zapowiedziani wcześniej przedstawiciele inwestora, którym jest województwo zachodniopomorskie, a w jego imieniu Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, z różnych przyczyn na spotkanie z mieszkańcami Barlinka nie przybyli. Jak mówiono w trakcie prezentacji nowej inwestycji, w ciągu ulicy Długiej założono szeroki pas drogowy, o minimalnej wartości 25 metrów, pod drogę wojewódzką. Tym samym wywłaszczyć trzeba będzie część nieruchomości. 

Mówiono o tym już kilka lat temu, zapisując to w uchwałach dotyczących tej m.in. inwestycji. Jak podkreślano obecny projekt tak opracowywano, aby maksymalne ograniczyć wyburzanie budynków. Jednak wyburzonych ma być 5 budynków. Jeden to budynek mieszalny, pozostałe to budynki gospodarcze i usługowe. Jak mówili projektanci, starano się maksymalnie nie ingerować w prywatne nieruchomości. Zaprojektowano zjazdy do wszystkich nieruchomości, ciąg pieszo - rowerowy, chodniki wokół obwodnicy i wokół rond.

 

Dane techniczne nowej drogi przedstawiają się następująco:

  • długość - 436,7 metra
  • szerokość jezdni - 7 metrów
  • szerokość ciągu pieszo - rowerowego - 3,5 metra
  • szerokość chodnika - 2 metry
  • prędkość - 50 km/godz.
  • nawierzchnia - cicha bitumiczna
  • powstaną 2 nowe ronda (na ul. 31 Stycznia i Gorzowskiej)

 

Zainteresowani inwestycją mieszkańcy pytali o ekrany dźwiękochłonne. Projektanci ich nie przewidzieli. Bo nie spełnią one swojej funkcji. Wskazywali inną możliwość przebiegu średnicówki. Wskazywano, że pogorszy się życie mieszkańców ulicy Okrężnej i Długiej. Pytano o kanalizację burzową i deszczową. Zastanawiano się po co jest to spotkanie, skoro już są plany obwodnicy? O innym przebiegu drogi, mówił obecny na spotkaniu radny Cezary Krzyżanowski. Według niego obecnie zaplanowana droga jest niekorzystna dla mieszkańców tamtych rejonów. Przyniesie więcej szkód niż korzyści.

 

WIELE PYTAŃ I WATPLIWOŚCI

 

Pytano o odległość drogi od budynków. Wyszło, że 1,5 metra. Zarzucano brak konsultacji społecznych. Jak stwierdził burmistrz Barlinka Dariusz Zieliński, każdą inwestycję można zablokować. Ale trzeba się nad tym zastanowić. Jak wskazywano droga jest potrzebna, ale dla samochodów do 3,5 tony.

Pytań i wątpliwości w trakcie spotkania było wiele. Być może dlatego odbędzie się kolejne. Jeżeli termin jego zostanie ustalony, informację skopiujemy ze strony barlinek.pl i udostępnimy w naszym serwisie.

Na prośbę czytelnika w relacji z sesji, w której głos zabrał jeden z mieszkańców ulicy Długiej, zacytowaliśmy ogłoszenie opublikowane w przestrzeni internetowej na stronie barlineckiego Urzędu Miejskiego. Materiały otrzymane drogą mailową, które nie są naszego autorstwa, publikujemy z informacją „Materiał nadesłany”. 

 

Jacek Słomka

 

PRACE NAD DRUGĄ CZĘŚCIĄ BUDOWY OBEJŚCIA BARLINKA >>>

 

Obejście Barlinka

 

Komentarze

-6

Guest

Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
To nie jest obwodnica w klasycznym znaczeniu,gdzie mamy główny szlak komunikacyjny i duże natężenie ruchu,więc ludzie nie przesadzajcie, tu raczej chodziło o zagospodarowanie tego terenu po nie istniejącej już od wielu lat linii kolejowej,a przy okazji zminimalizować ruch przez sam środek miasta.Urbanistyka ma to do siebie że wygląd i funkcjonalność miast i miejscowości musi się zmieniać,nie możemy dreptać w miejscu podczas kiedy inne miasta włączyły już bieg trzeci a inne może czwarty.Droga ta to nie autostrada,czy też lotnisko,więc o czym my tu mówimy,jakieś ekrany?Jeśli tak to na pewno nie na tłumienie hałasu,którego tam z całą pewnością nie będzie.


Otóż to, trafione w sedno. Wygląda na to, że my jesteśmy zacofani nie tylko ekonomicznie, ale też społecznie/ mentalnie. Co najmniej kilkadziesiąt lat za zachodem Europy.
Tą drogą jest NIEZBĘDNA, ułatwia komunikowanie się praktycznie większej części miasta. Powtórzę setny raz, nikt nam nie sfinansuje wielkiej obwodnicy, nie ma u nas żadnej drogi o znaczeniu krajowym jak np w Myśliborzu, czy Strzelcach. Komu miała by służyć taka duża obwodnica? Kilku ciężarówką na godzinę? Bo chyba przeciętny Kowalski jadąc z Moczkowa do Choszczna i tak pojechał by przez miasto, zamiast wracać się do potencjalnego wjazdu (w kierunku Rychnowa) i dla przyjemności objeżdżać np 4 km aż do wyjazdu na Pełczyce. Nie jesteśmy metropolią, ale rozwijamy się, potrzebujemy rozbicia ruchu wewnątrz miasta.

Zrozum ze tu nie chodzi o przecietnego kowalskiego tylko o tiry. Jak myslisz geniuszu gdzie te tiry jada? Raptem 300m roznicy miedzy rondami bedzie. Mieszkancy ul Gorzowskiej nie chca tirow pod oknami to samo sie tyczy mieszkancow ul. Dlugiej. Byle jak byle by bylo. Madremu 2 slowa wystarcza... reszte sobie dokoncz.
-4

Guest

Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
To nie jest obwodnica w klasycznym znaczeniu,gdzie mamy główny szlak komunikacyjny i duże natężenie ruchu,więc ludzie nie przesadzajcie, tu raczej chodziło o zagospodarowanie tego terenu po nie istniejącej już od wielu lat linii kolejowej,a przy okazji zminimalizować ruch przez sam środek miasta.Urbanistyka ma to do siebie że wygląd i funkcjonalność miast i miejscowości musi się zmieniać,nie możemy dreptać w miejscu podczas kiedy inne miasta włączyły już bieg trzeci a inne może czwarty.Droga ta to nie autostrada,czy też lotnisko,więc o czym my tu mówimy,jakieś ekrany?Jeśli tak to na pewno nie na tłumienie hałasu,którego tam z całą pewnością nie będzie.


Otóż to, trafione w sedno. Wygląda na to, że my jesteśmy zacofani nie tylko ekonomicznie, ale też społecznie/ mentalnie. Co najmniej kilkadziesiąt lat za zachodem Europy.
Tą drogą jest NIEZBĘDNA, ułatwia komunikowanie się praktycznie większej części miasta. Powtórzę setny raz, nikt nam nie sfinansuje wielkiej obwodnicy, nie ma u nas żadnej drogi o znaczeniu krajowym jak np w Myśliborzu, czy Strzelcach. Komu miała by służyć taka duża obwodnica? Kilku ciężarówką na godzinę? Bo chyba przeciętny Kowalski jadąc z Moczkowa do Choszczna i tak pojechał by przez miasto, zamiast wracać się do potencjalnego wjazdu (w kierunku Rychnowa) i dla przyjemności objeżdżać np 4 km aż do wyjazdu na Pełczyce. Nie jesteśmy metropolią, ale rozwijamy się, potrzebujemy rozbicia ruchu wewnątrz miasta.


Pewnie, że nikt nie sfinansuje bo dopłacamy już nawet za powiat a długu za 2019 już mamy 30 mln. Tak narządzili!!! 2020 będzie jeszcze więcej a Nam będą tylko podatki podwyższać. Bycie starostą w takim powiecie to żyć nie umierać, gdzie gminy same wykonują zadania powiatu!!!

Wypowiadają sie ci ktorym ciężarowki pod oknami nie jeżdzą i jeździc nie będą. Mamy to pożal sie Boze obejscie a ulice dalej zapchane.
-8

Guest

Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
To nie jest obwodnica w klasycznym znaczeniu,gdzie mamy główny szlak komunikacyjny i duże natężenie ruchu,więc ludzie nie przesadzajcie, tu raczej chodziło o zagospodarowanie tego terenu po nie istniejącej już od wielu lat linii kolejowej,a przy okazji zminimalizować ruch przez sam środek miasta.Urbanistyka ma to do siebie że wygląd i funkcjonalność miast i miejscowości musi się zmieniać,nie możemy dreptać w miejscu podczas kiedy inne miasta włączyły już bieg trzeci a inne może czwarty.Droga ta to nie autostrada,czy też lotnisko,więc o czym my tu mówimy,jakieś ekrany?Jeśli tak to na pewno nie na tłumienie hałasu,którego tam z całą pewnością nie będzie.


Otóż to, trafione w sedno. Wygląda na to, że my jesteśmy zacofani nie tylko ekonomicznie, ale też społecznie/ mentalnie. Co najmniej kilkadziesiąt lat za zachodem Europy.
Tą drogą jest NIEZBĘDNA, ułatwia komunikowanie się praktycznie większej części miasta. Powtórzę setny raz, nikt nam nie sfinansuje wielkiej obwodnicy, nie ma u nas żadnej drogi o znaczeniu krajowym jak np w Myśliborzu, czy Strzelcach. Komu miała by służyć taka duża obwodnica? Kilku ciężarówką na godzinę? Bo chyba przeciętny Kowalski jadąc z Moczkowa do Choszczna i tak pojechał by przez miasto, zamiast wracać się do potencjalnego wjazdu (w kierunku Rychnowa) i dla przyjemności objeżdżać np 4 km aż do wyjazdu na Pełczyce. Nie jesteśmy metropolią, ale rozwijamy się, potrzebujemy rozbicia ruchu wewnątrz miasta.


Pewnie, że nikt nie sfinansuje bo dopłacamy już nawet za powiat a długu za 2019 już mamy 30 mln. Tak narządzili!!! 2020 będzie jeszcze więcej a Nam będą tylko podatki podwyższać. Bycie starostą w takim powiecie to żyć nie umierać, gdzie gminy same wykonują zadania powiatu!!!
+3

Guest

Cytuję Guest:
Cytuję Guest:
od lat się mówiło, że Długą będzie szła obwodnica - skąd zdziwienie?


Od lat? to napisz kto, gdzie i kiedy to mówił!

Pierwszą wzmiankę słyszałem w 1992 roku. Duże kroki poczyniono też w latach 2007- 2010. Wtedy pierwszy etap zablokowano, ale pewne było, że drugi etap zostanie zrobiony ulicą Długą. Od wielu lat na bipie jest mapka z mpzp. Polecam zajrzeć...
+5

Guest

Cytuję Guest:
To nie jest obwodnica w klasycznym znaczeniu,gdzie mamy główny szlak komunikacyjny i duże natężenie ruchu,więc ludzie nie przesadzajcie, tu raczej chodziło o zagospodarowanie tego terenu po nie istniejącej już od wielu lat linii kolejowej,a przy okazji zminimalizować ruch przez sam środek miasta.Urbanistyka ma to do siebie że wygląd i funkcjonalność miast i miejscowości musi się zmieniać,nie możemy dreptać w miejscu podczas kiedy inne miasta włączyły już bieg trzeci a inne może czwarty.Droga ta to nie autostrada,czy też lotnisko,więc o czym my tu mówimy,jakieś ekrany?Jeśli tak to na pewno nie na tłumienie hałasu,którego tam z całą pewnością nie będzie.


Otóż to, trafione w sedno. Wygląda na to, że my jesteśmy zacofani nie tylko ekonomicznie, ale też społecznie/ mentalnie. Co najmniej kilkadziesiąt lat za zachodem Europy.
Tą drogą jest NIEZBĘDNA, ułatwia komunikowanie się praktycznie większej części miasta. Powtórzę setny raz, nikt nam nie sfinansuje wielkiej obwodnicy, nie ma u nas żadnej drogi o znaczeniu krajowym jak np w Myśliborzu, czy Strzelcach. Komu miała by służyć taka duża obwodnica? Kilku ciężarówką na godzinę? Bo chyba przeciętny Kowalski jadąc z Moczkowa do Choszczna i tak pojechał by przez miasto, zamiast wracać się do potencjalnego wjazdu (w kierunku Rychnowa) i dla przyjemności objeżdżać np 4 km aż do wyjazdu na Pełczyce. Nie jesteśmy metropolią, ale rozwijamy się, potrzebujemy rozbicia ruchu wewnątrz miasta.
-1

Guest

Nie poprowadzą obwodnicy przez pola na Moczkowie, wiecie ile musieliby zapłacić prywatnym osobą, które kupowały swego czasu nieużytki, tutaj mniejsza kasa ale ludzie pogadają, po krzyczą i tak się nauczą na nowo żyć.
+3

Guest

Nie chce mi się czytac tych komentarzy,ale czytam.Jedynym rozwiązaniem obwodnicy było przeprowadzenie drogi z Gorzowa przez zjazd na Okunie dalej Krzynka ,mamy rozjazd na Strzelce,dalej Plono i Choszczno.Mijamy wszystko i mamy spokój.Wytniemy parę drzew ale ludzie maja spokój.I tak trzeba było zrobić.A nie teraz zastanawiać się czy z mojej posesji zostanie wycięty żywopłot .Kompletny brak pomysłu na obwodnicę,niewiem kto to wymyślił ,nobla mu się należy.
+2

Guest

Cytuję Guest:
Odnośnie tego który zarzuca mi że napisałem coś o hałasie w związku z tą drogą,trudno polemizować mi z takimi opiniami dopóki nie zobaczę miarodajnych wyników z jakiejś renomowanej stacji badawczo kontrolnej,bo to że jest hałas to wszyscy wiemy i słyszymy,tylko musi on zaistnieć ponad dopuszczalną normę w związku z zaistniałą inwestycją.Bo tak naprawdę żyjemy w środowisku miejskim małomiasteczkowym z dala od wielkich zakładów i koncernów ba, nie ma tu też pociągów ani tramwajów które by ten hałas potęgowały,czasem śpiew słowika,nie kiedy przelatujące klucze ptaków wędrownych,szum drzew pod czas większych wiatrów,to wszystko odgłosy otaczającej nas przyrody które pobudzają nas do myślenia i koją poszarpany układ nerwowy,a nie hałasy które dekoncentrują i zakłócają nasze codzienne funkcjonowanie,samochody są,ale alternatywą dla nich mogą być tylko konne zaprzęgi i rowery nic więcej,więc co kolego proponujesz?

Kto byl na spotkaniu ten slyszal co maja do powiedzenia inwestorzy i projektanci na temat halasu. Komentarz zbyteczny. Czego nie rozumiesz?

Dodaj komentarz


Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.

Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.

Kod antyspamowy
Odśwież